Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Skupe vinske večere postale su jedan od najuspješnijih formata hrvatske restoranske scene

Sedmog studenog u Dubravkinom putu održava se večera posvećena legendarnom bordoškom Chateau Haut Brionu, na kojoj će se točiti i Haut Brion iz 1975. godine, vjerojatno najstariji bordeaux ikad javno predstavljen u Hrvatskoj. Usprkos razmjerno visokoj cijeni večera je već rasprodana.

A Dubravkin put nije mali restoran, može primiti do devedesetak gostiju. Primjer rasprodanog Haut Briona još je jedan pokazatelj sve veće popularnosti posebnih vinskih večera u Zagrebu, ali i drugdje u Hrvatskoj, i to neovisno od cijene. Noel je cijelu prošlu sezonu napunio skoro sve vinske večere, zato jer su imali sjajne, svjetski relevantne goste poput Ornellaie ili NikolaihofaNoel je snažno krenuo i u ovu sezonu, pa se preksutra u restoranu održava Ruinartova večera, a početkom prosinca Krugova. Krugova bi se večera morala pretvoriti u jedan od najvećih vinskih spektakla u Hrvatskoj.  Trend vrhunskih vinskih večera nije ograničen samo na Zagreb.  U luksuznoj lošinjskoj Alhambri ove su godine, među ostalim, održane radionice i večere Mouton Rotschilda, ali i vodećih plešivičkih vinara.

Nikolaus Saahs, vlasnik vinarije Nikolaihof u Noelu

Žanr velikih vinskih večera pokrenuo je negdje 2009. godine Jeffrey Vella u Esplanadinom Zinfandelu. Zatim su se, nekoliko godina zaredom, u skromnijem ambijentu i s bazičnim jelovnicima, vinske večere redovito održavale u Dobrim vinima u Green Goldu, te su najčešće bile izvrsno posjećene. Vinske su se večere organizirale i u Apetitu, Apetit Cityu i Manu, kao i u nizu drugih hrvatskih restorana.

https://www.instagram.com/p/BUSgqtsDU71/?taken-by=kultplavekamenice

Posebnost sadašnjeg trenda jesu, međutim, ekskluzivnost ponude i adekvatno visoke cijene. Cijene velikih vinskih večera u Zagrebu kreću se izmedju 80 i 200 eura po osobi (Krug će vjerojatno biti skuplji), što je više nego što bi gost potrošio uobičajenim izlaskom u restoran. Da se distributeri vina ne odriču svoje zarade, cijene bi bile i više, zbog visokih ulaznih troškova. Za taj se novac očekuju zaista posebna, vrhunska vina, koja se moraju stručno predstavljati. U svakom slučaju, za restoransku je industriju više nego dobro što su gosti spremni platiti premium cijenu, za premium doživljaj. Čini se da kvaliteta katkad pobjeđuje.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.