Prije nekoliko dana Eater je objavio važan priručnik za goste koji su nezadovoljni jelom i servisom u restoranima. Eater polazi od dvije bitne činjenice. Prvo, svakom je normalnom restoranu stalo da gost bude zadovoljan, jer to osigurava miran i stabilan biznis. Niti jedan restoran ne želi da mu se gosti ne vraćaju, a još manje želi da ga gosti kritiziraju i ogovaraju na društvenim mrežama.
Drugo, restoranski je posao kompleksan i zavisi od niza ljudi koji obavljaju razne dijelove tog posla, što znači da su pogreške neizbježne. Kao što Messi može promašiti penal (što mu se ne dešava rijetko ), tako i najbolji restoran može isporučiti loše jelo.
Polazeći od te dvije činjenice, Eater zaključuje da se restorani uvijek žele iskupiti za bilo što loše što se gostima dogodilo, pa preporučuje da se gosti požale odmah tijekom ručka ili večere, dok se stvari još daju popraviti. Evo najvažnijih Eaterovih savjeta.
Ako je nešto pošlo krivo, pozovite vašeg konobara ili voditelja restorana i mirnim glasom objasnite u čemu je problem:“ Moje je jelo preslano/preljuto /prekuhano/žilavo.” Uvijek se ponašajte prema konobaru s poštovanjem. Zapamtite da konobar nije kriv ako vam je donio prepečenog brancina.
Ako vam konobar ili upravitelj restorana odmah ne ponude zamjensko jelo, sami ih pitajte mogu li to učiniti. Ili zatražite da vam jelo s kojim niste zadovoljni maknu s računa. Naravno, pod uvjetom da niste pojeli veći dio spornog jela. Ako vaš konobar ne prihvaća ni jednu od opcija ili se naprosto nepristojno ponaša, pozovite upravitelja restorana.
Ako vam se nešto ne sviđa u pojedinom jelu, to ne znači da je jelo loše i da se sada morate raspisati po društvenim mrežama, kako ste tu i tu grozno jeli. Eater ispravno naglašava, citirajući američku cheficu Tanzu Holland, da gosti često ne razumiju određene kulinarske postupke, njihove ciljeve i okuse i teksture koji se njima postižu, pa misle da nešto nije u redu s hranom, jer su dobili jelo na koje nisu navikli.
Većina restorana, i u Americi i u Hrvatskoj, rade na vrlo malim profitnim maržama. Kada bi svakog nezadovoljnog gosta pokušali utješiti besplatnim predjelima, vinom ili koktelom, te bi se marže dodatno smanjile. Ako restoran ipak pokuša kompenzirati vaše razočarenje besplatnim pićem ili jelom, pokažite zahvalnost..
Kada konobar odnese u kuhinju prepečeni steak od kojeg ste odrezali samo fetu, taj se steak ne smije pojaviti na vašem računu. Ako se ipak pojavi, pristojno podsjetite konobara da ste jelo vratili i da ga ne namjeravate platiti.
Greške u restoranima nužno se dešavaju. Nemojte si dopustiti da vam sitnice poput prolivene čaše vina ili lagano presoljene juhe, pokvare ručak ili večeru.
Restorani zaista žele znati u čemu griješe, kako bi te greške mogli popraviti. Stoga ako imate ozbiljnije primjedbe, požalite se odmah. Osoblju ispričajte što nije bilo u redu. Nije korektno prešutjeti pogrešku dok ste u restoranu, a zatim se žaliti na društvenim mrežama.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.