Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

ISTRAŽIVANJE Ljudi najviše vole jasno koncipirane restorane, s karizmatičnim vlasnicima i chefovima

o-hara-restoran

U svom novom europskom istraživanju Tork, Jedan od vodećih proizvođača dispenzera za papir u ugostiteljstvu, fokusirao se na promet restorana. Rezultati istraživanja koje su objavili ovih dana, zapravo su dio kampanje za Torkovu mobilnu aplikaciju Xpressnap® putem koje restorani gostima mogu oglašavati svoju ponudu unutar restorana, jer istraživanja su pokazala da se restorani najefikasnije reklamiraju u vlastitoj sali. Rezultati koje su za Tork provela agencija United Minds na 8200 gostiju restorana u osam zemalja (Velikoj Britaniji, Danskoj, Nizozemskoj, Španjolskoj, Njemačkoj, Francuskoj, LItvi i Finskoj) pokazuju trendove koji se uvelike, u nekim slučajevima i potpuno, poklapaju s onim što nam je poznato iz ugostiteljskih podataka u Hrvatskoj. Pa tako znamo iz ugostiteljskih podata u Hrvatskoj. Evo što je pokazalo Torkovo istraživanje

U koje restorane ljudi češće idu

Aktivnost restorana na društvenim mrežama jasno utječe na privlačenje gostiju i promet restorana. 57 posto ispitanika reklo je da cijeni kada restorani objavljuju ponude i promocije na društvenim mrežama. 45 posto ispitanika reklo je da rado otkriva nove restorane upravo putem društvenih medija, a čak 78 posto reklo ih je da na internetu prate objave i sadržaje vezane uz restorane, šefove kuhinja ili lokalne restorane. Društveni mediji posebno su značajni za male i srednje lance restorana jer im omogućavaju masovniji doseg, ali možda najzanimljivija tvrdnja iz ovog dijela istraživanja odnosi se na promocije unutar restorana. Restorani često zanemaruju vrijednost sale kao oglasnog prostora. Inteligentni načini isticanja ponude, pokazalo je istraživanje, privlače goste da više troše i da se. vraćaju.

Što goste navodi da više troše

40 posto ispitanika ovog istraživanja reklo je da više potroše ako im restoran kad su već došli na ručak ili večeru, ponudi nešto posebno ili povoljnije. 21 posto ispitanika slaže se da će dobro pogođen stolni marketing povećati mogućnost trošenja više novca. Naravno, ovaj marketinški kanal je vrlo osjetljiv i mogu ga koristiti uglavnom neformalniji restorani, ali pod stolni marketing u klasičnom i širem smislu, možemo svrstati i dobre konobare i sommeliere čija znanja i vještine presudno utječu na prodaju i zadržavanje gostiju.

Zašto se gosti vraćaju

Uvjerljivo najvažnijim faktorom za vraćanje gostiju u ovom se istraživanju pokazao osobni pristup i karakter restorana. 69 posto ispitanika reklo je da jedinstveni koncept restorana igra značajnu ulogu u njihovoj odluci da se vrate, 62 posto reklo je da šanse za njihov povratak povećava osobni odnos, a 60 posto se želi vratiti u restorane u kojima su osjetili prijateljsku atmosferu i doživjeli nešto od osobnog odnosa. Pokazalo se i da gosti, njih 52 posto, vole da ih restorani iznenade neobičnim detaljima u ponudi, ili marketinškim strategijama koji izlaze iz poznatih okvira.

I na kraju, osobnost

Vrlo značajan dio istraživanja odnosi se na karakter i osobnost restorana. Očekivano, osobnost se doživljava personalizirano, kroz vlasnika, voditelja ili glavnog chefa. 66 posto ispitanika reklo je da će prije otići u restoran čiji vlasnik ili chef imaju karizmatičnu osobnost, a 63 posto bira restorane i vraća se u one čiji koncept im daje osjećaj da se identificiraju s nečim što im se sviđa.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.