Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Michelin je upravo kupio 40 posto Le Foodinga, vodiča pokrenutog kao kontra Michelinu

Le Fooding je najpopularniji francuski vodič za lokalne restorane i barove. Njihov cool, direktni stil, neformalnost, čvrsti kriteriji i nekonvencionalnost, pretvorili su ih u nesporni autoritet. Le Fooding obuhvaća web portal, vodič, časopis i mobilnu aplikaciju. I upravo je objavio da je prodao 40 posto udjela Michelinu. Štos je u tome što je Alexandre Cammas prije 16 godina osnovao Le Fooding baš kao kontru svemu što Michelin predstavlja, kao alternativni vodič u kojemu se sve, od dizajna i jezika, moralo biti suprotnost Michelinovu stilu. U Le Foodingu, restorani su “predobri”i “antidepresivni”, neki imaju “mikrocijene”, u lokalima se ocjenjuje sve od kuhanja do atmosfere, a restorani, slavni kuhari, kritičari i imaju smisla samo ako se svi zajedno vratimo hrani kao nečemu što nas održava, usrećuje i zbližava. Osnivači Alexandre Cammas i Marine Bidaud zadržat će uređivačke ovlasti. Le Fooding će ostati, kako je i zamišljen, “spoj fooda i feelinga”, hrane i emocija, neologizam koji označava ideju o restoranima kao o mjestima s važnom društvenom ulogom, puno većom od puke egzibicije chefovih vještina. Poluanonimne chefove preko noći su pretvarali u zvijezde, anticipirali trendove i u realnom vremenu navigirali ljude po dinamičnim restoranskim i barskim scenama velikih gradova. Sa svojim popularnim festivalima u New Yorku, Los Angelesu i Milanu, ušli su na strana tržišta.

Prema zajedničkom priopćenju, cilj je akvizicije “ujediniti različita gastronomska iskustva poput susreta sa chefovima, evenata i specijalnih ponuda”. Le Fooding dobiva moćnu distribuciju u Francuskoj i svijetu.  Michelin je zadnjih nekoliko godina u fazi akvizicija najrelevantnijih, posebno digitalnih medija, u nišama koje sam crveni vodič ne pokriva. Nedavno su kupili 40 posto udjela u Wine Advocateu Roberta Parkera kako bi recenzijama restorana dodali i ekspertne recenzije vina. Lani su kupili londonsku tvrtku za online rezervacije Bookatable, nakon trogodišnjeg partnerstva s kojim su Michelinovim recenzijama dodali direktne online rezervacije. S Le Foodingom, Michelin ulazi u svijet lokalnih recenzija, u tisuće malih, prijateljskih, novootvorenih lokala s pristupačnim cijenama, i dolazi do mlađe urbane publike.

Naravno, dio Le Foodingovih fanova doživio je sumrak ideala. Oni su nezadovoljni još otkad je Le Fooding postao mainstream, a prodaju Michelinu komentiraju kao izdaju vrijednosti. Ostalima, a to je većina Le Foodingove publike, važno je samo hoće li njihovi novinari nastaviti otkrivati najbolje nove stvari  i informirati ih na isti način kao dosad. Za Michelinovu publiku ovo je dobra vijest, jer će na jednom mjestu imati cijeli raspon ponude, od najelitnijih svjetskih restorana do malih kvartovskih bistroa i posebnih događaja u restoranima.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.