Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
aqua-panna-banner
Divider Text

7 iznenađujuće futurističkih trendova u restoranskoj industriji za 2018.

bompas-parr-trendovi

Bompas & Parr, trenutno vjerojatno najvrući svjetski studio za dizajn hrane i iskustava u ugostiteljstvu, ovih je dana objavio svoj prvi godišnji izvještaj o trendovima koje predviđaju za 2018. Fokusirali su se na sedam trendova za koje vjeruju da će utjecati na izgled i sadržaj onoga što ćemo ove godine jesti.

The Imminent Future of Food report temelji se na dosta bogatom iskustvu autora. Bompas & Parr su najtraženiji specijalisti za posebne projekte, posebno imersivna, multisenzorna iskustva. U njihovom portfoliu može se pronaći sve od nevjerojatnih pop-up craft barova, preko futurističkih skulptura od gela, festivala hrane, suradnji s poznatim fotografima do spa-evenata. Ukratko, ljudi su na špici svih najnovijih trendova na najprogresivnijim tržištima, pa je i njihov prvi izvještaj o trendovima dočekan s priličnim zanimanjem. “Sa čitavim desetljećem iskustva agnecija s reputacijom na području cutting edge hrane, pića i experience dizajna, naš je prirodni idući korak bio sastaviti ovakav izvještaj, “ izjavio je za Dezeen suosnivač Bompas & Parra Sam Bompas (drugi osnivač je Harry Parr). Dokument je podijeljen u sedam poglavlja, koja predstavljaju sedam predviđanja na temelju istraživanja novih tehnologija, reakcija publike i kulturnih promjena uvjetovanih globalnim kulinarskim utjecajima. 

AI DINNER PARTY

Uloga robotizacije u ugostiteljstvu proučava se godinama, ali nitko još nije shvatio kako je zaista unaprijediti da bi stvorila bolju vrijednost i iskustvo za goste. Bompas & Parr vidi primjenu umjetne inteligencije u stvaranju nadrealnih scenarija u realnom vremenu za evente i nova restoranska iskustva, primjerice za večere na koje gosti mogu pozvati bilo koga, živog ili mrtvog, slavnog ili bezimenog. “Kreirate li bot za točno određenu večeru i unajmite glumca koji će igrati traženu ulogu, glumac preko bubice može u relanom vremenu dobivati scenarij i odgovore koji se kreiraju u realnom vremenu, ovisno o smjeru konverzacije za stolom, i tako može vrlo uvjerljivo i prirodno sudjelovati u večeri.”

POST JE NOVA DIJETALNA FIKSACIJA

Post je prastari,stoljećima korišteni prirodni način regulacije metabolizma koji je tijekom povijesti zaboravljen iz raznih socioloških, kulturoloških i ekonomskih razloga. Sada se vraća, nažalost kao još jedan komercijalizirani prehrambeni trend (postoje čak aplikacije za post) ali vraća se, to je sigurno. Nakon što je termin “clean eating” raskrinkan i izbačen iz upotrebe, post je nova mantra. I mogao bi opet postati masovna praksa.  “Restriktivna prehrana postaje ultimativni oblik socijalnog signallinga, a i dojam o njegovoj korisnosti i praktičnosti savršeno se uklapa u sve hektičniji stil života. Tako da možete očekivati da će vam ove godine prijatelji češće pričati o svojim novim načinima posta.” Postane li ovaj trend masovniji, periodi dnevnog posta koji mogu trajati 8 do 16 sati i u pravilu eliminiraju večernje hranjenje, mogli bi utjecati na prodaju i tajming servisa u nekim segmentima restoranske industrije. 

AFRIKA JE NOVA AZIJA

Opsesija azijskom hranom ustupit će prostor afričkim kuhinjama, tvrdi Bompas & Parr. Ovo predviđanje poklapa se s ekonomskim prognozama za Afriku kao drugu najbrže rastuću svjetsku regiju do 2020. “Afrika je vjerojatno zadnja velika svjetska kultura hrane koja još nije usvojena, prilagođena i komercijalizirana. Sama činjenica da još govorimo o ‘afričkoj kulinarskoj kulturi’ pokazuje koliko ne znamo o tom kontinentu i koliko generaliziramo golemi gastronomski raspon i raznolikost njezine 54 zemlje. Dok se afrička ekonomska sila razvija, svijet će se sve više fokusirati na Afriku, pa će tako i njezin kulturološki i kulinarski domet biti sve utjecajniji.” 

JESTI DA BI SE SPAVALO

U prijevodu, novi način komercijalizacije spavanja. Veza hrane i spavanja novo je područje istraživanja Bompas & Parra pa je logično da se našla u izvještaju. S druge strane, bilo je pitanje vremena kad će se silni podaci dobiveni znanstvenim istraživanja međusobnog utjecaja prehrane i spavanja pretvoriti u konkretne strategije. Dosad se u industriji hrane to uglavnom događalo kroz pojedin namirnice ili proizvode, a Bompas & Parr predviđaju da će ova godina donijeti pomak prema kreiranju čitavih jela ili menija osmišljenih za kvalitetnije spavanje. “U određenoj mjeri to samo je stvar povezivanja dosadašnjih znastvenih spoznaja, ali na način da spavanje postane cilj samo sebi, kao objekt komercijalizacije. Dobar san kao cilj zbog kojeg se donose prehrambene odluke.” Sa stalnim rastom prometa na avionskim letovima i rastom sektora poslovnih putovanja, meniji za bolje spavanje mogli bi zaista postati profitabilna ponuda u hotelima i nekim restoranima.

MIJEŠANA STVARNOST

Virtualna stvarnost kako se danas koristi ljude zapravo uvlači u osamljena iskustva. U izvještaju se predviđa da će idući korak u primjeni novih tehnologija biti virtualna stvarnost koja naglašava zajednička imersivna iskustva. “Novi val AR-a spajat će ljude umjesto da ih razdvaja kao dosad, a smanjenje dimenzija uređaja nosive tehnologije ohrabit će veću potražnju za scenarijima u kojima se ove metode mogu koristiti.”

GMO KREATIVA

Ubrzani napredak istraživanja GMO tehnologije omogućio je dizajnerima da je koriste u kreativnom procesu. U 2018. mogli bi se pojaviti eskcentrični eksperimenti, poput mesa koje izgleda kao meso izumrlih životinja ili namirnica s pojačanim karakteristikama. “Korištenje GMO-a u kreativi je nastajući trend koji privlači pažnju dizajnera, jer omogućava intervencije u samu proizvodnju hane, ne samo u način prehrane i posluživanja”. Drugim riječima, biološki dizajn dolazi u gastronomiju. Vegansko meso već imamo. Pitanje je samo što je slijedeće.

OPEN SOURCE UGOSTITELJSTVO

S rastom aplikacija poput Airbnb-ja i Ubera, može se očekivati da će se kulinarska iskustva u privatnim blagovaonicama od 2018. prodavati kao usluga. Aplikacije za ugošćavanje na privatnim večerama već postoje, kao i aplikacije koje spajaju ljude u istom gradu kako bi mogli zajedno ručati ili večerati.  “Sektori hrane i slobodnog vremena u nekim će se segmentima pokušati odmaknuti od tradicionalnih formata restorana i barova i testirat će peer-to-peer iskustva,” stoji u izvještaju. Takav razvoj stvari ugostiteljstvo bi moglo početi pretvarati u još kompetitivniju, open source platformu. S novom generacijom usluga gradovi se otvaraju na novi način, ljudi ulaze u privatne automobile i domove njihovih stanovnika, a s otvaranjem privatnih blagovaonica, uz restorane i street food ponudu u gradovi će nuditi dobru hranu doslovno na svakom koraku. 

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.