Lani u ovo doba godine veselili smo se prvoj samostalnoj emisiji jednog hrvatskog chefa na velikoj stranoj mreži (David Skoko i Food Network) i ukidanju onog groznog serijala Hrana i vino koji je godinama maltretirao gledatelje lokalnih hrvatskih televizija. Ove je godine stanje s gastronomskim televizijskim emisijama ponovo prilično depresivno. Zapravo, toliko depresivno da nema lakšeg posla od sastavljanja liste najgorih TV sadržaja o hrani. Evo liste najgorih za prvu polovicu 2019.
Sinoć smo se prisilili da pogledamo još jednu epizodu Večere na selu, ovaj put iz Dalmacije. Pa smo se uvjerili da taj RTL-ov reality show zaista nema veze s hranom. Hrana je ovdje samo povod da se napravi još jedan ljigavi show poput Ljubavi na selu, pa je tako sinoć jedna natjecateljica detaljno govorila o svom idiličnom odnosu sa svekrvom i svekrom. Upravo je fantastično koliko su najniži stilovi realityja metastazirali.
Kratki i uglavnom pogrešni recepti Sanje Doležal katkad poprimaju bizarne značajke, pa smo ovih dana gledali kako se priprema krokodil u woku. Krokodil zaista spada u bizarnu hranu bez ikakvog gastronomskog utemeljenja, ne samo u Hrvatskoj. Baš nas zanima jesu li gledatelji Nove TV nagrnuli u supermarkete da potraže krokodilov file za nedjeljni ručak.
Osim potpuno besmislenog koncepta koji promovira francusko slastičarstvo iz Srbije, ova je emisija neobično netelevizična, spora, dosadna i općenito negledljiva dulje od dvije do dvije i pol minute. Promašaj godine Food Networka.
Gastronom i YV zvijezda Andre Zimmern putuje svijetom i prezentira neobičnu hranu, što je vidljivo iz naziva emisije. Pa je tako bio i u Dubrovniku, gdje se bavio hobotnicom. Prvo, bizarno je salatu od hobotnice proglašavati bizarnom hranom.
Drugo, u dubrovačkom restoranu Posat gospodinu Zimmernu rekli su kako dvaput dnevno dobivaju svježu hobotnicu s Mljeta, što je on hladno, bez komentara, pustio u emisiju. Dvaput dnevno restoran dobiva svježu hobotnicu?! Mora da su svi domaći kuhari koji su to gledali pucali od smijeha. A najviše ekipa iz Posata, restorana koji velik dio robe nabavlja u trgovačkim lancima, što su nam preklani sami bili kazali.
Diners, Drive Ins and Dives , superpopularna emisija još popularnijeg američkog chefa Guya Fierija, zapravo je izvrstan televizijski proizvod. Ona je dinamična, zanimljiva i sociološki razotkrivajuća, jer otkriva bolno nezdrave prehrambene navike ljudi koji redovito jedu u jeftinim zalogajnicama u raznim dijelovima Amerike.
Zašto smo onda tu dobru televiziju stavili na ovu listu.? Zato što Triple D promovira najgore recepte na svijetu pod dobru hranu. Skoro svi kuhari u Triple D u svoje umake i marinade stave baš sve začine koje imaju u kuhinji, pa s tim frankeštajnovskim smjesama devastiraju neki beznačajni komad mesa, da bi gospodin Fieri na kraju zaključio kako je to najslasnije jelo koje je ikada probao.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.