Maslinovo ulje najvredniji je hrvatski prehrambeni proizvod. Oko te tvrdnje postoji gotovo neupitni konzenzus kuhara, restoratera i predstavnika prehrambene industrije. Uostalom, činjenica je da je Flos Olei Istru višekratno proglasio najboljom maslinarskom regijom na svijetu te da hrvatska osobito istarska ulja, dobivaju bezbroj prvorazrednih međunarodnih nagrada. Proizvodnja maslina i proizivodnja ulja kompleksan je posao, koji zahtiejeva puno znanja, i koji se stalno mora unapređivati. Hrvatska, međutim, ne raspolaže niti jednom specifičnom, profesionalnom institucijom koja bi se bavila isključivo maslinama, maslinovim uljem i njegovom promocijom. U Zagrebu djeluje Zagrebački maslinarski institut koji, među ostalim, organizira i Festivale maslina (idući se održava u veljači 2018. godine), no ta udruga samu sebe definira kao skup rekreativaca.
Hrvatskoj i Istri neophodna je profesionalna krovna institucija, koja bi se bavila prikupljanjem znanja o maslinarstvu, kontinuiranom kontrolom kvalitete ulja, kontrolom uzgoja, brigom oko sorti maslina; zatim, što je posebno važno, gastronomskom valorizacijom ulja i maslina, dakle razvijanjem recepata i poticanjem restorana i hotela da što više koriste vrhunska domaća ulja. Naposljetku, ta bi se institucija morala baviti sustavnim promoviranjem naših ulja u inozemstvu.
Ta bi institucija, nazovimo je provizorno Agencija za masline, morala organizirati redovite nacionalne i regionalne godišnje smotre ulja, pa sezoske festivale,poput festivala (s ocjenjivanjem) mladih ulja, pa međunarodna savjetovanja o svim važnim segmentima maslinarstva: od uzgoja, preko proizvodnje, do gastronomije i prodaje, pa, neizostavno, kulinarske radionice s uljem i maslinama u glavnim ulogama. Agencija bi trebala biti u privatno državnom vlasništvu ili partnerstvu: u njenom bi radu trebali sudjelovati svi ozbiljni proivođači ulja, ali i državna tijela. Središnjoj državi, a ne samo županijama gdje se masline uzgajaju, mora biti u interesu briga za kvalitetu i promociju najprestižnijeg domaćeg prehrambenog proizvoda.
Hrvatska se javnost u proteklih petnaestak i više godina uvjerila koliko je Vinistra učinila za promociju istarskih vina. Agencija za masline trebala bi učiniti još više za kvalitetu i promociju maslinovih ulja i maslina.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.