Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Zašto hrvatski restorani ne žele prodavati vino? Zašto se vino koje u nabavi košta dvadesetak eura u osrednjem restoranu prodaje za 70 eura?

Jutros smo razgovarali s vlasnicima bosanskohercegovačke vinarije Knebu, koja iz vinograda posađenih na više od 900 metara nadmorske visine proizvodi niz vrlo dobrih do izvrsnih vina. Vina Knebu u maloprodaji koštaju 29 eura. Restorani dobivaju osjetno bolju cijenu. Pa ipak, u jednom novozagrebačkom restoranu srednje klase boce vina Knebu koštaju čak 70 eura.

Na ta se vina dakle, primjenjuje jednaka marža kao na mlade, svježe malvazije i sauvignone, koji u nabavi koštaju deset eura ili manje. Hrvatski ugostitelji reći će vam da vina moraju prodavati puta tri ili četiri u odnosu na nabavnu cijenu, jer inače ne bi uspjeli pokriti troškove poslovanja restorana. Vrlo dobro, naizgled logično. Ali, što ako zbog visoke cijene restorani prodaju puno manje vina? Zar se restoranu uistinu više isplati da vina stoje u skladištu nego da se svakodnevno prodaju?  

Politika vinskih cijena, osobito kad je riječ o vinima koja su u nabavi skuplja od 15 eura, jedna je od strateških grešaka većine hrvatskih ugostitelja. Zbog toga podjednako stradaju restoranski gosti i vinari. Restorateri, pogotovo oni koji imaju problema s prodajom vina, trebali bi napokon usvojiti pravilo što skuplje vino to niža marža, kakvo, uostalom, vrijedi u brojnim europskim zemljama.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.