Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Zatvorio se Friday Pie Shop u Vlaškoj. Vlasnica Elvira Petak: ‘U ovaj sam posao dala sve što sam imala, ljubav, uzbuđenje, strast, ambicije, nadu…”

Elvira Petak, vlasnica Friday Pie Shopa, lokala specijaliziranog za američke pite, jučer je na društvenim mrežama objavila da se Friday zatvara. Evo što je gospođa Petak napisala: “Dragi svi, nakon tri godine Friday Pie Shop odlazi iz svijeta ugostiteljstva. Kao što znate, u ovaj sam posao dala sve što sam imala, misleći prvenstveno na ono nematerijalno: ljubav uzbuđenje, strast, ambicije, nadu…Na ovaj put krenula sam prije nešto više od tri godine, kao 30 godišnje dijete….Ipak, živimo u nezavidnim vremenima, kada je živjeti stabilno postao san mlade osobe. Uz svu ljubav, ambicije i nadu, okružuje nas puno čimbenika na koje nažalost ne možemo utjecati…”

Zatvaranje Friday Pie Shopa doima se kao tipičan primjer poslovnog neuspjeha novih malih poduzetnika u ugostiteljstvu. Ključni element za opstanak u ugostiteljstvu jest stabilan cash flow. S proizvodima niske pojedinačne cijene kao što su pite, ne možete postići stabilan cash flow ako se kontinuirano ne širite. Zato Bread Club, Noel Bread & Deli i Korica u redovnim vremenskim razmacima otvaraju nove trgovine. Drugi model opstanka lokala s niskim pojedinačnim cijenama jest drastično rušenje troškova sastojaka kao što to desetljećima čine neke stare zagrebačke slastičarne.

No, raditi s dobrim sastojcima, nužno neskupim proizvodima i sa samo jednim lokalom, unaprijed je osuđeno na propast. Samo je pitanje vremena kad će vlasnici takvih lokala objaviti da odustaju. Friday Pie Shop bio je jako simpatičan, baš dražestan pokušaj s dobrim proizvodima. Ali svatko tko ulazi u ugostiteljstvo mora krenuti od vrlo preciznog, strogog biznis plana. A svatko tko ulazi u ugostiteljstvo s proizvodima niskih cijena, zaista mora planirati širenje. Ili se pak mora odvažiti da bude potpuno ekskluzivan kao Salo, što podrazumijeva sasvim drukčiju financijsku konstrukciju i privlači publiku veće kupovne moći i jakih vrijednosnih uvjerenja. Friday Pie Shop nije bio ni dovoljno komercijalan, nije se uspio franšizirati niti je postigao auru ekskluzivnosti koja donosi viši status na tržištu. Što je sve šteta, jer se bio maštovit žanrovski dodatak zagrebačkoj slastičarskoj sceni.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

})