Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

KATASTROFA U ZEMLJI CAVE Freixenet zbog suše počinje masovno proizvoditi charmat pjenušce umjesto cave

freixenet-etiketa

Najpoznatiji brend cave na svijetu, španjolski Freixenet, toliko je oštećen sušama da će na nekim tržištima početi prodavati neklasificirani pjenušac, a svoj Freixenet Premium – Cuvée de España umjesto tradicionalnom od kolovoza će proizvoditi charmat metodom.

Cava je španjolski pjenušac s oznakom porijekla koji se proizvodi kao bijeli i rose. Cava se proizvodi od sorti macabeo, parellada i xarel-lo, dopušteni su i chardonnay, malvazija od bijelih i garnacha tinta, monastrell, trepat i pinot noir od crnih sorti. Više od 95 posto cave proizvodi se u katalonskoj regiji Penedes. Isključivo pjenušci proizvedeni od spomenutih sorti i klasičnom, šampanjskom metodom, smiju nositi oznaku cava. Penedes je zadnjih godina pogođen katastrofalnim sušama.

Neki vinari izgubili su i 70 posto uroda, u ovoj berbi lokalni sindikati najavljuju 60 milijuna boca manje pjenušca ako loza zbog stresa ne propupa. Prema podacima Europskog opservatorija za sušu, sredozemna obala Španjolske je u crvenom i narančastom, što znači najteže suše s dugoročnim posljedicama. 

Katalonija je u veljači zbog suše proglasila izvanredno stanje. Ograničena je sva javna uporaba vode, od zalijevanja vrtova do tuševa na plaži i pranja ulica, za one koji krše propise novčane kazne su visoke.  Katalonska vlada planira i slanje desalinizirane vode iz Valencije u Barcelonu kao privremeno rješenje. Restrikcije nalažu i smanjenje navodnjavanja usjeva za 80 posto, što prijeti vinogradarima koji se već bore sa sušom. 

Stoga je jasno da Freixenet kao najveći svjetski brend cave mora poduzeti očajničke mjere. Moraju zadržati udjel na tržištu jer će inače trpjeti još dugoročnije štete. “Ovako masovni gubitak uroda imat će golemi utjecaj na sva tržišta u svijetu,” rekao je za Freixenetov direktor prodaje Josep Palau španjolskom listu El Economista, “Ova situacija ne može se popraviti u kratko vrijeme.”

Kriza je Penedes pogodila baš nakon što su 2022. postigli rekordnu prodaju cave s 252 milijuna boca, 2,7 milijuna boca nego godinu ranije. Glavna izvozna tržišta za cave su Njemačka, Amerika, Belgija i Velika Britanija. Da bi zadržali pozicije uprkos golemom manjku grožđa za cavu, Freixenet će prodavati sve što uspije brzo proizvesti, uključujući charmat pjenušce. 

Charmat ili tankovska metoda proizvodnje pjenušaca drugom fermentacijom u zatvorenim tankovima , dominantna u proizvodnji prosecca i prilagođena tim vinima, dopušta brzu i masovnu proizvodnju jer je bitno jednostavnija i kraća od klasične metode. No pjenušci koji izlaze iz tankova inferiorniji su od pjenušaca proizvedenih klasičnom metodom i ne smiju se prodavati kao cava, što financijski ugrožava vinare iz Penedesa. 

Regulatorno vijeće za cavu zato razmatra uvođenje izvanrednih propisa koji bi vinarima omogućili da čuvaju rezervna vina dulje od tri godine kako bi u lošim godinama mogli proizvoditi cave. To bi se odnosilo samo na bazičnu kategoriju Cava de Guarda, koja se proizvodi najmasovnije i najkraće odležava. Premium kategorije cave, Reserva, Gran Reserva and Paraje Calificado, morat će se proizvoditi po istim kriterijima kao dosad.  

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.