Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Vegetine Natur paste konceptualno su najpromašeniji Podravkin proizvod unatrag pola stoljeća

Kad se Vegeta prvi put pojavila na hrvatskom tržištu, ona je simbolizirala  dramatičnu modernizaciju kućnog kuhanja: u jednoj ste vrećici mogli dobiti sve moguće okuse koji su vam bili potrebni da skuhate juhu ili varivo. Kad su se goveđe kocke prvi put pojavile na hrvatskom tržištu, one su bile gotovo jednako moderne kao Vegeta; umjesto da satima iskuhavate goveđe i teleće kosti, mogli ste napraviti umake i juhe s kockom teškom 50 grama, koja nije ništa koštala.

Kad se Podravkin goveđi gulaš prvi put pojavio na hrvatskom tržištu, i on je bio veoma moderan, čak i u današnjem smislu održivosti. Gulaš se, naime, proizvodio od iskuhanog mesa koje je preostalo nakon ekstrakcije sadržaja za goveđu kocku. Podravka nije bacala ništa, nego je, naprotiv, stvorila hit proizvod koji se i danas dobro prodaje. Sve se to, međutim, događalo u šezdesetim godinama prošlog stoljeća. Modernizacija kućnog kuhanja u šezdesetim godinama prošlog stoljeća temeljila se i na skraćivanju kulinarskih postupaka kao i na uporabi što je moguće više industrijskih sastojaka, u svakodnevnom kućnom i u masovnom restoranskom kuhanju.

Šezdesete su godine, gastronomski gledajući, uistinu bile obilježene pripravcima poput Vegete, koja je zasluženo postala jedan od najpoznatijih miješanih začina u Europi, pa ovih ili onih kocki za juhu, juha iz vrećica, konzerviranog povrća i konzerviranih gotovih jela. Duh vremena govorio je da je industrijska hrana moderna i da je priprema brze industrijske hrane jedan od glavnih preduvjeta u emancipaciji žena. Danas je, srećom, sve drukčije.

Industrijska hrana, a osobito praškovi i kocke, postali su neprihvatljivi među populacijom koja zaista voli hranu, a Vegeta i juhe iz vrećice ili tetrapaka više se srećom ne spominju u istoj rečenici sa ženskom emancipacijom, jer više nemaju nikakve veze s emancipacijom. Nove generacije kućnih kuhara već godinama pa i desetljećima žele kuhati pravu, svježu hranu; na temelju masovne potrebe za svježom hranom nastali su lanci poput Whole Foods ali i Eataly.

I baš sad kad se skoro svi Hrvati hvale subotnjom kupnjom svježeg povrća na tržnici, Podravka je odlučila lansirati liniju pasti Vegeta Natur, uz glavni moto da više ne trebate sjeckati povrće ni plakati nad glavicom luka. Ne postoji, ali uistinu ne postoji promašenija vrijednosna pozicija od teze da ne trebate sjeckati povrće i plakati nad lukom, jer svaki kućni kuhar od 18 do 80 godina želi usavršiti vještine sjeckanja povrća i ne žali se kad ga luk rasplače, budući da zna da je svojom rukom za svoju obitelj i prijatelje skuhao nešto živo, prirodno i dobro (a oni koji ne žele tako kuhati ionako naručuju dostavu).

Podravkina poruka da umjesto pravog, svježeg, rukom rezanog povrća kupujete njihove Natur paste toliko je neobično zastarjela da podsjeća na konzumentsko gastronomske trendove bivše Jugoslavije prije Titove smrti. Utoliko su Podravkine Vegeta Natur paste, koje koštaju nešto više od dva eura, konceptualno najpromašeniji proizvod najveće hrvatske prehrambene industrije unatrag nekih pola stoljeća. Podravkine Natur paste privući će vjerojatno tek prelijene kuhare i kuharice iz studentskih kantina i najgorih provincijskih restorana. A i same paste nisu ukusne. 

Pasta od bosiljka, iako sadrži respektabilnih 71 posto bosiljka, grozna je zbog viška bijelog alkoholnog octa. Pasta od luka pati od viška jabučnog octa, dok je povrtna pasta inferiorna svakom grincajgu koji nasjeckate i skuhate kod kuće. Bilo bi zaista zanimljivo upoznati Podravkine razvojne stručnjake koji misle da će 2024. osvojiti tržište pozivajući kupce da prestanu sjeckati i rezati. Kao i Podravkine prehrambene tehnologe, koji su na tržište pustili ovako tužne proizvode.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.