Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Ovo su bili najprodavaniji tonici u 2020. godini

tonici-g1

Svake godine više od 100 barmena iz cijeloga svijea ispunajva anketu Drinks Internationala o najprodavanijim i najpopularnijim pićima u njihovim barovima. Zbog pažljivog izbora barova, ova je lista, posebno u segmentu posvećenom prodaji, odličan pokazatelj stanja na terenu. Prema novoj listi, čini se da se scena tonika smiruje nakon desetogodišnje oluje novih trendova i brendova. Dvije trećine anketiranih barova reklo je da rade s najmanje dva brenda tonika, a pola ih radi s tri ili više brendova.

Najtraženiji je Fever Tree u svim izdanjima, iako njihov Premium Indian Tonic i dalje dominira kao benchmark za premium tonike. Četrdeset posto ispitanih barova Fever Tree drži kao kućni tonik, ali u zadnje dvije godine ovaj brend polako smanjuje prednost. Najstabilniju poziciju drži Schweeppes, koji će se narednih godina vjerojatno penjati na ljestvici zbog svoje premium Signature Collection linije i Coca-Coline agresivne strategije prema barovima. Zanimljivo je da se na listi najtraženijih drže starinski engleski Britvic tonici. Dosta raste grčki Three Cents, dok Fentimans kao Schweppes čvrsto drži mjesto pri vrhu liste. Evo liste najprodavanijih i najtrendi tonika.  

1. Fever Tree

Fever Tree brend 2004. su pokrenuli tvorac Playmouth Gina Charles Rolls i stručnjak za marketing luksuznih proizvoda Tim Warrillow. Na samom početku velikog povratka Gin&Tonica, ideja je bila napraviti tonik za barmene,  bez kompromisa. Rolls i Warrilow kinin su odlučili nabavljati u jednoj od najopasnijih zona na svijetu, na granici Konga i Ruande, jer je tamo navodno najčišći. Ni đumbir nije iz mirnijih područja, nabavljaju ga iz Obale Slonovače, Nigerije i jugozapadne Indije jer ima izraženu svježinu, arome lemongrassa i duboki okus, a eterična ulja vade se odmah nakon berbe i destiliraju samo za Fever Tree. Ekstrakt limuna dobivaju ručnim prešanjem na Siciliji, bazga je iz Gloucestershirea, a timijan i ružmarin iz Provanse zbog koncentracije eteričnih ulja i mineralnosti koju daje morski zrak. Rezultat? Vrh svih top lista prodaje i popularnosti zadnjih 16 godina.

Schweppes

schweppes-signature

Jedan od najpoznatijih masovnih brendova uopće, Schweppes je izmislio tonik kao komercijalno bezalkoholno piće. Engleska multinacionalka koju je u Genovi 1783. osnovao Jacob Schweppe, komercijalizirala je proces karbonizacije izumivši posebnu bocu i tako u barove dovela gazirane tonike s puno manje šećera, munje u boci kako su iz zvali. Schweppes se proslavio velikom promotivnom akcijom na Svjetskoj izložbi 1851. a tonik je našao svoje tržište kad su ga Englezi počeli miješati s ginom i whiskyjem. 

London Essence

london-essence

Brend London Essence povezuje se s povijesnim proizvođačima esencija iz 1896. koji su iz laboratorija na obali Temze snabdijevali londonske parfumere. London Essence naslijedio je dva važna znanja po kojima su londonski proizvođači esencija bili poznati: specijalne procese destilacije i slaganje aromatskih slojeva. Ova lijepa priča prodaje premium miksere za barove, među njima i tonike  s dominantnim aromama citrusa, nježnom karbonizacijom i finim zaokruženim okusom. Dosta se piju i sami, a posebno su tražene varijante s manje kalorija i tonici sa zanimljivim kombinacijama okusa poput grejpa s ružmarinom ili ružičastog grejpa s ružičastim paprom. Nova generacija London Essence miksera razvijena je u Britvicovu inkubatoru

Three Cents

three-cents

Mladi grčki brend tonika osnovan 2014. na prepad je osvojio barove. Nastao je kao znanstveno-poslovni projekt grupe barmena iz raznih struka, informatičara, menadžera, marketingaša, ekonomista. Three Cents je još jedan tonik kreiran specifično za ginove i votke, s fokusom na mjehuriće. Osnivači Vassilis Kalantzis, George Bagos, George Tsirikos, i Dimitris Dafopoulos upoznali su se kroz posao, a karbonizacija ih je zaintrigirala na jednom seminaru Darcyja O’Neila. Tonik su nazvali Three Cents po fenomenu iz doba Velike depresije, kad je soda, karbonizirana voda, bila jedino masovno dostupno piće jer se prodavala za dva centa. Kad su trgovci u sodu počeli dodavati sirup da poboljšaju okus, cijenu su digli na tri centa. Three Cents se proizvodi od prirodnih sastojaka bez aditiva, s vodom gazirano pod vrlo velikim pritiskom koji čuva okuse i stvara mjehuriće koji u svakom koktelu ostaju isti od otvaranja bočice do zadnjeg gutljaja.

Fentimans

fentimans

Jedan od najomiljeniji tonika među barmenima. Fentimans je prvi put proizveden u Engleskoj 1905. godine. Ima 0,5 posto alkohola i još se proizvodi tradicionalnom metodom “botaničkog kuhanja” koju je utemeljio osnivač Thomas Fentiman. Recept zahtijeva infuziju i kuhanje mljevene mješavine korijenja, kora drveta, cvijeća i biljnih aromata, odležavanje u zapečaćenim tankovima i prirodnu sedmodnevnu fermentaciju koja mu daje jedinstven okus. Kinin dolazi iz Indije, u tonik dodaju malo šećera od trske i citronele. Pas na etiketama je Fearless, Fentimanov vučjak koji je za života nadgledao svako kuhanje. Fentimansov slogan je “jednom probate, nikad ne zaboravite”.

Thomas Henry

thomas-henry

Thomas Henry je suvremeni berlinski brend, specijalisti su za gorke limunade, a svoj su tonik nazvali po barmenu i ljekarniku Thomasu Henryju koji je 1773. u Manchesteru prvi na svijetu uspješno karbonizirao vodu i izmislio sodu. Tonik se radi s prirodnom mineralnom vodom iz Sjeverne Rajne Vestfalije i kompanija osim za barove ciljano razvija brendove za restorane. Zbog uspješnosti bazičnog tonika, razvili su spinoff varijante s bazgom i trešnjinim cvijetom. Pod egidom “gorko je novo slatko” Thomas Henry tonik poseban je po iznimno visokoj koncentraciji kinina, svježini i cvjetnim aromama.

East Imperial

east-imperial

East Imperial zovu šampanjcem među tonicima. Posvećeni je čuvanju tradicije tonika. East Imperial je jedina tvrtka koja sve sastojke za tonik nabavlja u Aziji, kreirajući okus kakav je tonik imao na prijelazu stoljeća. Njihov Old World Tonic Water ima dvostruko manje šećera od Fever Treea, dok varijanta Burma Tonic Water ima dvostruko više šećera od ostalih premium tonika, jer je navodno riječ o rekonstruiranom toniku iz kolonijalnog doba, koji se koristio kao baza za slavne Long Pink Gin koktele.

1724

1724-tonik

Španjolski proizvođači gina Mare sami su napravili tonik koji najbolje izražava karakter njihova gina punog mediteranskih aroma. Brojka iz imena je nadmorska visina na kojoj se u Andama, na stazama Inka u Peruu koji je domovina kininovca, kora tog drveta ručno bere. 1724 je profinjen, uravnotežen tonik koji daje veliku izražajnost biljnim okusima svakog gina, ne samo gina Mare.

Q Tonic

q-tonic

Još jedan brend inspiriran poviješću. Proizvođači Q Tonica tvrde da su   upravo oni na Zapad vratili originalni peruanski kinin iz ručno branog kininovca u Andama. Budući da je za vrijeme kolonijalnih osvajanja kinin bio iznimno tražen, peruanske vlasti zabranile su izvoz mljevene kore kininovca u Europu strahujući da će on biti istrijebljen.  Cijene su podivljale, kanali nabave presušili. Charles Ledger je 1862. prokrijumčario sjeme kininovca iz Perua i prodao ga nizozemskoj vladi, koja je zatim razvila velike plantaže na Javi. Indonezija je do Drugoga svjetskog rata bila izvor 95 posto kinina na svijetu. Kad je Japan 1942. radi nafte napao Indoneziju, počele su borbe u malaričnim tropskim područjima i saveznici su pokrenuli tajni projekt u kojem su znanstvenici morali naći alternativni izvor kinina za liječenje vojske. Tako je otkriven proces proizvodnje sintetičkog kinina, koji su zbog niske cijene nakon rata počeli koristiti veliki proizvođači pića. Osim pravog kinina iz ručno branog kininovca, Q Tonic je poznat po svježem, čistom okusu i bitno manjoj količini šećera od ostalih tonika. 

 Britvic

britvic

Britvic je stara britanska tvrtka, nastala iz manufakture za proizvodnju domaćih sokova koja je radila još sredinom 19. stoljeća.  Neposredno prije Drugoga svjetskog rata vlasnik James MacPherson sokove je počeo proizvoditi kao jeftini izvor vitamina za Britance. Nakon nekoliko promjena vlasništva i imena, kompanija je ime British Vitamin Product Company skratila u Britvic. Prvi Britvic mikseri na tržište su izišli 1972. godine, prodavali su ih kao bezalkoholnu alternativu u pubovima i barovima.  Britvic danas ima desetke brendova bezaloholnih pića i čajeva, među kojima su najpoznatiji 7UP, Gatorade, Lipton, Pepsi Ma i Tango. Britvic Tonic Water je klasičan engleski tonik, umjereno karboniziran, zaslađen i šećerom i saharinom, koji se proizvodi već više od 80 godina. Prije četiri godine su ga rebrendirali i modernizirali formulu kako bi se uklopio u modernu miksologiju. Britvic je 2016. otvorio inkubator WiseHead Production, za razvoj inovativnih miksera za barsku industriju. U tom je inkubatoru nastala nova linija London Essence miksera.

Najprodavaniji tonici

  1. Fever Tree
  2. Schweppes
  3. London Essence
  4. Three Cents
  5. Fentimans
  6. Thomas Henry
  7. East Imperial
  8. 1724
  9. Q Tonic
  10. Britvic

Najtrendi tonici

  1. Fever Tree
  2. London Essence
  3. Three Cents
  4. 1724
  5. Capi
  6. East Imperial
  7. Q Tonic
  8. Schweppes
  9. Franklin & Sons
  10. Britvic
PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.