Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

LE PETIT CHEF Baltazar uvodi visual mapping, malog virtualnog chefa koji je lani postao svjetski viralni hit

le-petit-chef

Zagrebački restoran Baltazar najavio je da za desetak dana uvodi dodatni, virtualni meni. Goste restorana zabavljat će Le Petit Chef, koncept belgijskog studija Skullmapping koji je lani posve neočekivano upao na svjetsko restoransko tržište.

Video malog chefa koji izlazi iz stola i pred gostima priprema virtualna jela vjerojatno vam nije promaknuo. Lani je bio viralni hit. Ova vizualna 3D instalacija u međuvremenu je ušla u desetke svjetskih restorana i najavila ulazak nove tehnologije u ugostiteljstvo. Pitanje je koliko Le Petit Chef može pomoći Baltazaru da vrati stalne goste, ali potez zagrebačkog restorana može biti važan, jer na domaću scenu dovodi znakovit globalni trend.

U restoranu možete sjediti, uživati u hrani i vinu, razgovarati. Za većinu gostiju to je dovoljno. Ali restorani su već toliko opća mjesta zabave, društvenog, pa i kulturnog života, da publika traži sve pomaknutija iskustva. Ljudi su spremni platiti genijalnu hranu, ali sve više žele platiti i ono što stoji iza kuhanja, vještinu, filozofiju, vrijednosti i oko kuhanja.

Genijalni Paul Pairet to je odavno anticipirao svojim restoranom Ultraviolet u Šangaju, koji funkcionira kao velika multimedijalna instalacija s psihodeličnim ambijentima. Pairet, naravno, nije dobio tri Michelinove zvjezdice zbog multimedije, sve što se događa u Ultravioletu u službi je njegovih jela. Ali brzina kojom restoranska i barska industrija želi istraživati mogućnosti tehnologije u stvaranju posebnih iskustava, ukazuje da nam možda ipak nešto promiče kada je riječ o novim navikama i potrebama publike.

Englezi Bompas & Parr, dokazali su koliko se daleko (i uspješno) može ići, svojim barskim eventima s koktelima dizajniranima da se konzumiraju očima (doslovno, kroz očne jabučice, bili su raspršeni u zraku) i večerama sa svjetlosnim efektima koji toliko mijenjaju izgled hrane da zbunjuju osjetila, u što se nedavno upustio i zagrebački bistro Brokenships. Restoran Noel je u suradnji s Jurajem Sotošekom Rihtarcem organizirao nekoliko spektakularnih olfaktivnih večera na kojima su gosti kušali hranu i koktele nakon što su mirisali posebno odabrane nišne parfeme i tako stvarali potpuno novo osjetilno iskustvo.

Neka specijalna restoranska iskustva su samo ekstremna, poput pop-upa indijskog chefa Sanjayja Thakura u alpinističkom kampu na Mount Everestu. Neka imaju dublji smisao i društvenopolitičku agendu, poput Nominih pop-upova u Meksiku ili restorana duboko u amazonskoj džungli i iznad 3000 metara u Andama koje vode Pia Leon i Virgilio Martinez. Neka restoranska iskustva, pak, služe samo tome da ljude razvesele, zaigraju i razbiju pretencioznost kao kod Hestona Blumenthala u Fat Ducku, a neka samo da naglase gostoprimstvo.

Kad je ekipa multimedijalnih umjetnika okupljena u studiju Skullmapping u travnju 2015. došla na ideju da napravi visual 3D mapping za stolove, bilo je to na zahtjev jednog klijenta koji je tražio nešto atraktivno za svoj event, nisu previše očekivali. Visual mapping se već standardno koristio na zgradama i velikim događanjima, no u industriji ga baš nisu razmatrali kao rješenje za manje prostore, posebno ne za ugostiteljstvo.

Le Petit Chef su osmislili u partnerstvu s Panasonicom kao nepretenciozno, djetinjasto restoransko iskustvo slično crtiću. Iako je mali chef koji izlazi iz stola i priprema virtualnu hranu za goste beskrajno zabavan, očekivali su da će ga tek tu i tamo netko htjeli kupiti za event.

Onda su video s demonstracijom stavili na YouTube i stvar je eskalirala. Le Petit Chef postao je viralni hit. Inbox Skullmappinga zatrpali su zahtjevi iz cijeloga svijeta. Video je na društvenim mrežama skupio par desetaka milijuna pregleda, a koncept su kupili deseci restorana. U Skullmappingu su u međuvremenu razvili niz koncepata s različitim ambijentima, pejsažima i jelima.

Le Petit Chef nema drugu ulogu osim da zabavi i oraspoloži goste. Jer i najpretenciozniji restoranski gosti ponekad se žele smijati kao djeca. Ako ništa drugo, djeca u restoranu će biti sretnija, a ovaj dodatak Baltazaru je očigledno i adut za turiste.

s-pellegrino-simboli-laterali

aviation-gin

vinski-izvjestaj-2018-naslovnica
ULJE2018-NASLOVNICA

LE PETIT CHEF Baltazar uvodi visual mapping, malog virtualnog chefa koji je lani postao svjetski viralni hit

by Kult Plave Kamenice time to read: 3 min