Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Kako je lošinjski hotel Bellevue doručak pretvorio u atrakciju za goste i dnevni festival lokalnih OPG-ova

Malošto gostu hotela izaziva ugodu kao pomisao da ga će ga čim se probudi, par koraka ispod sobe, čekati spreman dobar doručak. I da mu tijekom pet, sedam ili deset dana godišnjeg odmora doručak nijednom neće biti dosadan. Prema velikom istraživanju potrošačkih navika koje je prije nekoliko godina proveo Google, za 42,4 posto gostiju hotela prva stvar na koju pomisle nakon što su rezervirali sobu je doručak. I gotovo jednaki postotak se, ako prvoga jutra u hotelu uživaju u doručku, iduće dane doručku unaprijed veseli. Ozbiljni svjetski hoteli upravo doručak, kao obrok na koji dolazi najveći broj njihovih gostiju, koriste za svoje brendiranje, promociju lokalne gastronomije i stvaranje jedinstvenog iskustva koje stvara stalne goste.

U najluksuznijim hotelima doručak ne nerijetko spektakulariziran, brdima lokalnog svježeg voća, ozbiljnim izborom šampanjaca, pjenušaca, hotelskih klasika poput kavijara, dimljenog lososa i kamenica, raskošnim viennoiserie selekcijama i ozbiljnim a la carte jelovnicima. Doručak je, istodobno, jedan od najzanemarenijih segmenata u hrvatskoj hotelskoj ponudi. U Hrvatskoj je svega nekoliko hotela shvatilo važnog doručka ne samo kao legitimacije hotela već kao usluge s visokom stopom povrata. Uz hotel poput opatijskog Navisa gdje za doručak poslužuju kamenice i tartufe ili dubrovačkog One Suitea gdje goste dočekuju domaći jogurti, veganska mlijeka i endemska lokalna sezonska jela, ovu malu skupinu zasigurno predvode hoteli lošinjske Jadranke, jedinog većeg hrvatskog hotelijera koji u cijelom sustavu gastronomiju shvaća ozbiljno.

 

Od osam do jedanaest ujutro na doručku u restoranu Bava lošinjskog hotela Bellevue teško je pronaći slobodan stol. Gosti ne preskaču doručak, jer je riječ o posebnoj atrakciji. Na samom ulazu gosti toče pjenušce i okupljaju se oko golemih samovara kraj kojih je i izbor tridesetak premium čajeva, redovi se stvaraju ispred tople kuhinje gdje glavna kuharica neobično vješto, baratajući jednako spretno lijevom i desnom rukom istodobno, od jaja iz slobodnog uzgoja peče po pet ili šest omleta i jaja na oko istodobno, dodajući im domaće kobasice s roštilja i pečeno sezonsko povrće. Svi kruhovi peku se u hotelu od domaćih integralnih brašna, marmelade i pekmezi dolaze s otočnih i obalnih OPG-ova, sva marinirana riba ulovljena je oko Lošinja. Uvjerljivo najveća gužva stvara se oko centralnog bifea na kojemu dominira golemi izrezbareni kolut parmezana i gotovo jednako velika talijanska mortadela koja se reže red gostima, ali prava atrakcija je zapravo vitrina s najboljim sirevima, salamama i suhomesnatim proizvodima s OPG-ove iz cijele hrvatske, svojevrsni Best Of hrvatske šarkuterije koji obuhvaća sve od prgica i zrelih paških sireva do prvoklasnih baranjskih kulena i lokalnih salama od divljači.

Na istom bifeu kuhari rade zelene smoothieje od svježeg povrća koje gosti sami biraju. Na pultu udaljenom metar-dva, hlade se boce svježe cijeđenih sokova od sezonskog voća, a u vitrini izbor fitness doručaka poput chia pudinga i nemasnih kućnih jogurta s voćem i žitaricama. Cijeli taj jutarnji moving u Bellevueu, dok gosti entuzijastično pune tanjure po nekoliko puta i razgledavaju vitrine pune jela, ugođajem i žamorom više podsjeća na fancy sajam hrane nego doručak u ljetnom resortu. Što podiže ukupno raspoloženje i atmosferu u Bellevueu i, kao što se u praksi uvijek iznova dokazuje, određuje ton cijeloga dana u hotelu. Jer gosti koji se oraspolože jer su uživali već na doručku, zasigurno će više jesti i piti na bazenu i na plaži, što će se sve u konačnici odraziti na ukupno poslovanje hotela. U Bellevueu to razumiju od prvoga dana i dosljedno provode iz sezone u sezonu.

No, najzanimljivija stvar s doručkom u Bellevueu je činjenica da je on tek jedan u nizu dnevnih obroka u cijelom sustavu Jadrankinih lošinjskih hotela koji tri puta dnevno hrani na stotine gostiju u raznim kategorijama, od golemih lasvegaških bifea u hotelima s četiri zvjezdice do klasičnih luksuznih postava u hotelu Alhambra. Jadrankinih 226 kuhara u sezoni nahrani više od 300.000 gostiju. Taj raspon i specifičnost omogućuje prilično sofisticirani logistički sustav kojim upravlja chef Miro Biondić (više o gastro logistici lošinjskih hotela možete pročitati OVDJE).

Cilj tvrtke je u Bellevueu i Alhambri razviti ponudu u kojoj će 80 posto svih namirnica biti od lokalnih malih proizvođača i vrhunskih butiknih proizvođača iz cijele Hrvatske. Taj su u Alhambrinom restoranu Alfred Keller već postigli, a reakcije gostiju na doručku u Bellevueu pokazuju da je definitivno riječ o ispravnom usmjerenju.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.