
Uredništvo Michelinova vodiča jučer je objavilo da ulazi u novo područje. Michelin će odsad ocjenjivati vinarije, označavajući ih s jednim, dva ili tri grozda. Vodič za vinarije Michelin je najavio u listopadu. Riječ je o godinama razrađivanom planu. Michelin je, naime, 2017. godine kupio 40 posto udjela u Wine Advocateu Roberta Parkera, najutjecajnijem vinskom vodiču na svijetu, da bi ga dvije godine kasnije u potpunosti preuzeo. Logično je očekivati da će Michelin u vinskom vodiču uvelike zadržati Parkerov sistem ocjenjivanja i kriterije.
Lani je Michelin lansirao i vodič za hotele, koje ocjenjuje Michelinovim ključevima. Prvo hrvatsko izdanje izišlo je ove godine, 10 hrvatskih hotela dobilo je ključ, a dugootočka Villa Nai najvišu ocjenu – tri ključa. Nije poznato hoće li Michelin za koju godinu ocjenjivati i hrvatske vinarije.
U svakom slučaju, strategija Michelina kao ultimativnog vodiča za sve povezano s gastronomijom i putovanjima prilično je jasna. Michelin, uostalom, već dugo apostrofira vina kao važan element gastronomskog iskustva. Od 2004. godine ističu izuzetne vinske pairinge u restoranima, 2019. pokrenuli su Michelin Sommelier Award, za profesionalce koji podižu razinu vinske usluge. Michelin sada želi postaviti svoje grozdove novi referentni standard za vinograde, vinarije i vinare, kao što su to zvjezdice za restorane.
Michelinovi grozdovi dodjeljivat će se samo najboljim vinarijama na pojedinim tržištima. Michelin je jučer objavio fiksne kriterije po kojima će njihovi inspektori klasificirati vina i proizvoače. Tri grozda moći će dobiti samo “izuzetni vinari čija vina ulijevaju potpuno povjerenje, bez obzira na berbu”, dva grozda “dlični vinari prepoznati po izvanrednoj kvaliteti i dosljednosti u svojoj regiji”, a jedan grozd* “vrlo dobri vinari koji nude vina s karakterom, posebno snažna u najboljim berbama”- Ekvivalent restoranskim preporukama bit će Selekcija, oznaka za “pouzdane vinare odabraei za redovitu procjenu na temelju dobro napravljenih vina i kvalitetnog izražaja”.
Kako je objasnio Gwendal Poullennec, međunarodni direktor Michelin vodiča: “Nakon što smo ljubitelje vina usmjerili prema najboljim restoranima na više od 70 destinacija i najelegantnijim hotelima svijeta, s radošću otvaramo novo poglavlje u svijetu vina. Ovaj novi standard namijenjen je i znatiželjnim amaterima i najstrastvenijim stručnjacima; nagrađuje muškarce i žene koji grade najzahtjevnije vinograde širom svijeta.“

Michelinova ideja je, kako najavljuju, afirmirati ljude iza vinarija, ne samo vinograde, zgrade i vina. Posebno će se vrednovati enološki talent i znanje, odnos prema tradiciji i inovativnost u proizvodnji vina. Vinarije će se ocjenjivati prema pet temeljnih kriterija:
Vinarije će ocjenjivati poseban tim vinskih inspektora zaposlenih u Michelin Grupi, sastavljen od sommeliera, kritičara i stručnjaka za proizvodnju koji kolektivno ocjenjuju vinograde, uz panelni postupak pregleda i urednički nadzor. “Njihova stručnost jamči transparentan i pouzdan globalni standard za ljubitelje i profesionalce vina,” tvrde u Michelinu.
Prvi Michelinov vodič za vinarije izići će 2026. godine za Burgundiju i Bordeaux, dvije kultne svjetske vinske regije. Michelinov prioritet je odati počast francuskoj vinskoj kulturi i moći, i postaviti najviši standard prije nego se proširi na ostatak vinskog svijeta.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.