Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

HRVATSKI TURIZAM 2023. U najskupljem pariškom restoranu Dom Perignon košta 590 eura, a u bistrou Dolce Vita u Tkalčićevoj 700 eura

tkalciceva

Guy Savoy, gdje smo prekjučer večerali, imao je tri Michelinove zvjezdice od 2002. do 2022. godine. Guy Savoy četiri je godine zaredom proglašen najboljim restoranom na svijetu, prema dosta uglednoj La Liste. Guy Savoy ekstremno je skup. Tasting menu košta 640 eura bez vina. Jedino je još L’Arpège toliko skup. Tu je negdje i Plentitude.

Briljantni Kei, koji također ima tri zvjezdice, gotovo je dvostruko jeftiniji. E sada, u tom i takvom Guy Savoyu, smještenom u opulentnoj palači na Seini, butelja Dom Perignona košta između 590 i 650 eura, zavisno o berbi. U zagrebačkom bistrou Dolce Vita, gdje je hrana sasvim dobra, butelja Dom Perignona koštala je, prilikom našeg posjeta krajem svibnja, točno 700 eura! To je pisalo na vinskoj karti.

Dakle, turistički bistro u malo većoj potleušici u Tkalčićevoj zbog tko zna čega misli da može prodavati Dom Perignon po višoj cijeni nego jedan od najskupljih restorana u Parizu, koji je cijelu vječnost imao tri Michelinove zvjezdice! U Guy Savoyu butelja bazičnog Moët et Chandona košta 160 eura. U klubovima na Hvaru i Korčuli butelja bazičnog Moëta košta do 330 eura. U ovim se paradoksima krije tragedija hrvatskog turizma i turističkog ugostiteljstva.

Očigledno je da niz hrvatskih turističkih i ugostiteljskih poduzetnika nema pojma o sadržaju svog posla. Oni samo žele opljačkati svoje goste, ne shvaćajući da gosti znaju koliko što smije koštati. I da duboko preziru takve pokušaje pljačke i prevare. Svi ti šampioni ultraskupih šampanjaca, najskupljih kava i još skupljih ćevapa, ove su godine opasno kontaminirali hrvatski turizam. Budino realni, hrvatski restorani, kad je riječ o hrani, uglavnom su jeftiniji od talijanskih i francuskih restorana sličnog ranga.

No, kad je riječ o cijenama vina, koktela i boljih apartmana (ne hotela) u Dalmaciji, Hrvatska je među najskupljima u Europi. Hrvatska je ove godine, iza turistički izvrsnog svibnja, prestala isporučivati vrijednost za novac. I zato se sada suočava s problemom vrlo lošeg imidža, što može ozbiljnije ugroziti cijeli naš turistički potencijal. 

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.