Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Prihodi od stranih turista lani su bili čak 23 posto veći nego 2019. Hrvatskoj treba još mnogo više luksuznih hotela i vrhunskih restorana

turizam

Ovih su dana objavljeni službeni rezultati lanjske turističke sezone, koji su očekivano odlični. Lani je, dakle, u Hrvatskoj zabilježeno 91 posto dolazaka i 96 posto noćenja u usporedbi s 2019. godinom, koja se smatra rekordnom. Uzmemo li u obzir činjenicu da je dobar dio Europe u prvih nekoliko mjeseci 2022. još bio ili u lockdownu ili pod restriktivnim mjerama zbog pandemije, pa nije moglo biti normalne predsezone, ove su brojke još impresivnije.

Jasno je, naime, da bi 2022. bez tih ograničenja nadmašila 2019. i po fizičkom opsegu turističkog prometa. No, najimpresivniji su financijski rezultati. Ukupan lanjski prihod od turizma vrti se na razini od oko 13 milijardi eura. Najvažnije je da su strani turisti u prvih devet mjeseci 2022. potrošili 11, 6 milijardi eura, što je čak 23 posto više nego u prvih devet mjeseci 2019. kad je predsezona prošla mnogo bolje nego lani, jer nije bilo pandemije. Ovo zapravo znači da je hrvatski turizam u šest mjeseci 2022. zabilježio 23 posto veći promet nego u devet mjeseci 2019. Taj se rezultat ne može pripisati samo inflaciji. Radi se o realnom rastu potrošnje koji dokazuje da nas posjećuju turisti veće kupovne moći. Stoga je strateški zadatak hrvatske turističke industrije da se prilagodi takvim turistima. Što znači da nam treba još mnogo više hotela s pravih pet zvjezdica i neusporedivo više vrhunskih restorana i upmarket klubova nego danas. Investicije u raskošne hotele, zaista dobre restorane i luksuzni clubbing umjesto masovnog trasha koji vlada jadranskim rivama, preduvjet su daljnjeg razvoja hrvatskog turizma.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.