Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

LIDL PROTIV EUROSPINA Ocijenili smo zagrebačke trgovine diskontnih supermarketa

lidl-eurospin

Eurospin je relativno mladi talijanski diskonter, koji je tek prošlog ljeta došao na hrvstko tržište, i na širem zagrebačkom području ima samo tri trgovine. Lidl je vodeći europski diskonter s vrlo mnogo trgovina, koji i dalje raste na svjetskoj razini: samo ove godine Lidl, primjerice, u Belgiji planira otvoriti još 22 dućana. Lidl očito konceptualno i operativno mnogo toga radi jako dobro.

Međutim, ako segment po segment , odjel po odjel, usporedimo Lidlovo samoposluživanje u Vukovarskoj ulici u Zagrebu sa Eurospinovim supermarketom udaljenim dva kilometra istočnije na Branimirovoj, Eurospin u mnogočemu ostavlja mnogo bilji dojam.

Pojedine elemente Lidla i Eurospina ocjenjivali smo uobičajenim ljestvicom od jedan do pet. Osim samih trgovina, ocijenili smo i prisutnost Lidla i Eurospina u javnosti, dakle njihov PR. Evo rezultata:

Opći izgled trgovine, urednost, prezentacija proizvoda

Lidl 1/5

Lidl u Vukovarskoj djeluje kao skladište i tek u nekim aspektima kao trgovina. Lidl je uređen po starijim diskonterskim pravilima, koja zanemaruju prezentaciju robe i ugođaj kupovanja. Čak i najskuplja Lidlova roba, poput domaćih steakova, nije posebno istaknuta ni atraktivno izložena, nego je razbacana po dnu hladnjaka.

Eurospin 3/5

Eurospin je mnogo pregledniji, uredniji i moderniji. Vitrina sa suhomesnatim proizvodima i cijelim pršutom stvara dojam delikatesnih dućana a ne diskonta, premda pršut koji prodaju ne valja. Odjel s voćem i povrćem izgleda jednako privlačno kao u boljim trgovinama nediskontnih lanaca.

Osoblje

Lidl 3/5

Lidlove su blagajnice brze i korektne

Eurospin 4/5

Eurospinovo osoblje najbolji je segment njihove trgovine u Vukovarskoj. Prodavačica na suhomesnstom odjelu ponudila nam je da prije kupnje probamo pršut i sir, što se ne radi ni u skupljim lancima.

Blagajnica nam je, pak, kad smo tražili R1 izlisala kratku šifru kojom možemo dobiti R1 u svakom Eurospinovom dućanu bez da stalno ponavljamo OIB

Meso

Lidl 1/5

Najskuplji komadi domaće govedine u Lidlu prilično su žilavi i loše izgledaju.

Eurospin 2/5

Meso u Eurospinu izgleda neusporedivo bolje, uredno je i privlačno izloženo, uz bitno veći izbor. Neke su cijene toliko niske da izazivaju sumnju u minimalnu kvalitetu.

Vino 

Lidl 0/5

Lidl je prije desetak godina imao zanimljiv strani i domaći vinski program. Sjećamo se da su prodavali jedan veoma dobar St.Emilion za osamdesetak kuna, što je bio najjeftiniji negenerički St.Emilion kojeg smo vidjeli u Hrvatskoj. Engleski Lidl ima toliko zanimljiva vina da ih Decanter redovito recenzira. Najinteresantnije vino u Lidlu u Vukovarskoj, Plenkovićev Babić iz 2014, uopće nije bilo izloženo na policama, nego smo ga pronašli kopajući po sanducima ispod polica.

Eurospin 0/5

Eurospinov vinski program, osobito onaj talijanski, potpuno je katastrofalan. Magnumi za trideset kuna primjer su najgorih industrijskih manipulacija vinom.

Maslinovo ulje 

Lidl 1/5

Lidl se već godinama oslanja na brand Primadonna, čija ulja često padaju na laboratorijskim i senzorskim testovima.

Eurospin 1/5

Eurosoin drži nešto skuplje talijanske brandove, sa s čijih se etiketa, međutim, ne mogu doznati ni osnovni podaci o porijeklu maslina i ulja. 

Suhomesnati proizvodi

Lidl 2/5

Lidl u Vukovarskoj katkad drži talijanske i španjolske mesne prerađevine koje mogu biti korektne

Eurospin 2/5

Eurospinova prezentacija suhomesnatih proizvoda neusporedivo je atraktivnija od Lidlove, no kvaliteta nas nije impresionirala.

Voće i povrće

Lidl 2/5

Lidl se u izboru svježeg voća i povrća u zadnjih par godina bitno popravio. No, i dalje je previše robe koja izgleda neprivlačno i nekvalitetno.

Eurospin 3/5

Odjel voća i povrća najuredniji je i najatraktivniji u Eurospinovoj trgovini u Branimirovoj. Eurospin drži dosta istih proizvoda kao i skuplji supermarketi, i to po istim cijenama kao skuplji supermarketi, što znači da tu ne možemo govoriti o diskontu.

PR

Lidl 4/5

Lidl je i u Hrvatskoj kao i drugdje u Europi, stvorio vjernu vojsku kupaca koji su gotovo emotivno vezani uz svoje omiljeno samoposluživanje. Lidlove reklamne kampanje sociodemografski su precizno pogođene i toliko agresivne da ih ne možete izbjeći.

Eurospin 2/4

Eurpsoin ima dobar slogan koji glasi Pametna kupnja. Međutim, Eurospin kao brend u hrvatskoj je javnosti još prilično nedefiniran.

Ukupni rezultat

Lidl 14 – Eurospin 17

Lidl u Vukovarskoj doima se umorno i neprivlačno. Lidl je na globalnoj razini često bio primjer diskontera koji duhovito i drsko inovira pa su, primjerice, prije par godina u Francuskoj za Božić prodavali pravi kavijar po smiješno niskim cijenama.

Lidl u Vukovarskoj ostavlja dojam kao da pripada lancu koji se davno pozdravio s bilo kakvim inovacijama. Eurospin pak djeluje moderno, gotovo poletno i nudi dosta širi spektar robe, s tim da pojedini artikli po cijenama ne pripadaju u diskontnu kategoriju.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

})