Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

GORDAN MOHOR (MIVA) Pad prodaje Moët-Hennessya u HoReCi bio je velik, ali nikog nismo otpustili

vinski-izvjestaj-miva-mohor

Bivši Dinamov golman Gordan Mohor osnivač je i suvlasnik tvrtke MIVA, financijski vjerojatno najjačeg hrvatskog distributera finih vina. Uz to što prodaje niz vrhunskih hrvatskih vina, MIVA je jedinstvena zbog svog ugovora s LVMH-om, najvećim svjetskim proizvođačem luksuznih pića.

LVMH-ov portfolio uključuje Dom Perignon, Krug, Ruinart, Veuve Clicquot, Moët et Chandon, Chateau d’Yquem, Chateau Cheval Blanc, Hennessy, Glenmorangie, Ardbeg i još niz drugih velikih svjetskih brandova, koji se uglavnom prodaju u hotelima, restoranima, klubovima i barovima.

Utoliko se MIVA prošle godine našla u sasvim specifičnoj situaciji, jer veći dio njenog prirodnog tržišta naprosto nije radio, osim tijekom srpnja i kolovoza. Gospodin Mohor opravdano ističe da MIVA usprkos svemu nije otpustila ni jednog radnika, što dovljno govori o stabilnosti i ozbiljnosti te zagrebačke tvrtke.

veuve-g

Proživjeli ste vrlo specifičnu godinu. Kako se 2020. manifestirala na MIVA-ino poslovanje? 

Iza nas je teška i izazovna godina i nitko nije mogao predvidjeti ovakav scenarij. S obzirom na to da smo većinu prometa ostvarivali sa HoReCom, imamo značajan pad prihoda. Unatoč tome uspjeli smo zadržati sve zaposlene. Zahvaljujući odličnim dugogodišnjim poslovnim odnosima s kupcima i dobavljačima te velikom trudu svih naših djelatnika, izvukli smo maksimum.

Vaš program LVMH-a prirodno je oslonjen na HoReCu koje većim dijelom godine nije bilo. Kako ste se suočili s tim problemom?

Pad prometa Moët-Hennessy programa, posebno onog dijela koji se prodaje u restoranima i klubovima, je velik. Uložili smo dodatan napor da se u kratkoj ljetnoj sezoni prodaju naši artikli i uspjeli smo u tome. Brzo smo se okrenuli svim drugim kanalima prodaje a to su supermarketi, vinoteke, web prodaja, privatni i korporativni kupci. Moram naglasiti i da je menadžment MHCS-a imao razumijevanje za količine i da smo smanjili plan za ovu godinu.

Što je strategija za 2021. godinu?

Plan za 2021. je pripremiti ljetnu sezonu još bolje, te snagom naših brendova i uz angažman našeg prodajnog i marketinškog tima uhvatiti još veći dio tržišta. Nastavit ćemo s aktivnostima iz ove godine da kroz maloprodajne kanale približimo Moët Hennessy artikle hrvatskim kupcima. Sretni smo i ponosni da zastupamo najluksuznije svjetske brendove.

Jesu li se tijekom ove godine promijenile potrošačke navike? Kakva su se vina najbolje prodavala?

Potrošačke navike se stalno mijenjaju a ove godine još brže. Ljudi sve više konzumiraju različita vina i druga pića kod kuće. Isprobava se puno toga čega nema u restoranima. Često se kupuju bolja i skuplja vina, whisky, rumovi, ginovi, konjaci….

Do koje mjere maloprodaja može kompenzirati i HoReCu?

Maloprodaja ne može zamijeniti HoReCu. Svima nama treba povratak svih oblika HoReCe kada se za to steknu epidemiološki uvjeti. Nemojmo zaboraviti potrošnju turista, i onih koji od turizma zarađuju. Maloprodaja je ove godine rasla u cijeloj Hrvatskoj. Imamo značajan rast prodaje u naše dvije vinoteke. Smatram da je to rezultat rada našeg educiranog osoblja, velikoj ponudi hrvatskih i uvoznih vina te dobrom odnosu vrijednosti za novac, o čemu jako vodimo brigu.

Kako gledate na ulogu web shopova u prodaji vina?

Web shop svakako pridonosi prodaji vina, kako direktnoj prodaji tako i promociji naših vinoteka. U tom pogledu malo kasnimo za razvijenim zemljama. Prošle smo godine zaposlili mlade, educirane ljude i uložili dodatne napore u razvoj internet prodaje. Ove godine imamo rast od nevjerojatnih 400 posto. Svjesni smo da nam okolnosti u tom segmentu idu na ruku, ali svejedno sam ugodno iznenađen.

Radite s puno domaćih vinara, Što mislite, kako je hrvatska vinska industrija preživjela kriznu godinu?

Svi hrvatski vinari osjećaju krizu, neki više neki manje. Manji vinari će lakše naći rješenje. Većina vinara s kojima dugo surađujemo nema velikih problema i zajednički smo napravili plan koji smo ostvarili. Našli smo put do kupaca i u ovoj godini. Problem je onima koji imaju puno distributera pa nisu nikome u fokusu. Vidim da i EU pomaže vinarima i od srca im želim da svi prežive.

Vinski izvještaj 2020/2021. besplatno downloadajte OVDJE

vinski-izvjestaj-2020-cover
PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.