U subotu navečer centar Zadra izgledao je kao da nikad nitko nije čuo za koronu. Oko deset sati terase doslovno svih kafića i restorana kraj kojih smo prošli bile su prepune. Nitko se, očekivano, nije ni pokušavao držati pravila o socijalnoj distanci, jer se u gužvi nemoguće distancirati od kolona ljudi koji veselo lutaju uglavnom uskim uličicama povijesnog Zadra .
Na glavnom gradskom trgu svirao je dobro koreografirani brass band, na prilazima trgu nekoliko je performera zabavljalo prolaznike, skoro sve trgovine bile su otvorene barem do jedanaest navečer. “Opet nas je turizam spasio,” prokomentirao je Boris Dešpoja, vlasnik Atroxa, tvrtke za distribuciju vina i jakih pića koja je u srpnju ove godine zabilježila bolje financijske rezultate nego u srpnju prošle godine.
Zadar je unatrag dva tjedna postao fenomen dalmatinske turističke scene. Zadar je prvi dalmatinski grad koji se uvrstio među deset najposjećenijih hrvatskih destinacija, no njegov ulični život ono je što zapravo impresionira: ovakvu gužvu i ovoliko energije nismo vidjeli ni u Poreču ni u Rovinju, premda je Rovinj ovih dana, prvi u Hrvatskoj premašio milijun noćenja.
Zadru, naravno, pomaže Vir, uobičajeno prepuno odredište nekomercijalnog turizma. Kako u Viru nema ničega, logično ja da vlasnici virskih vikendica večeri provode u Zadru, tako da sa stanovišta zadarskih restorana, trgovima i kafića Vir zapravo nije nekomercijalna destinacija. Isto važi i za vlasnike kuća iz drugih manjih mjesta oko Zadra.
No, na ulicama je i vrlo mnogo stranaca. Zadar je u drugoj polovici srpnja bio na oko 40 posto gostiju i pedesetak posto noćenja u usporedbi s lanjskom godinom. Početkom kolovoza stanje je sigurno bolje, a ako se sadašnji trendovi nastave, Zadar bi do kraja rujna mogao zabilježiti brojke o kakvima se u vrijeme lockdowna i skandala s Adria Tourom Novaka Đokovića, nitko nije usudio ni razgovarati. I u mjestima oko Zadra atmosfera je prilično živahna. Terasa Taverne, stare gostionice na okretištu autobusa u Diklu, u nedjelju oko jedan bila je skoro potpuno zauzeta, lokalne su ceste dosta prometne, plaže ugodno pune. Kroz Zadar i Split turizam se vratio u Dalmaciju. Da nije bilo žutih i crvenih lista, a znamo zašto su se dogodile, taj bi povratak bio još spektakularniji.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.