Vinski portal VinePair dvanaest je američkih sommeliera pitao što smatraju najvažnijim trendovima u vinu u ovom trenutku. Vinska industrija ozbiljno shvaća trendove. Vinska publika razvija se godinama, trendove uvjetuju klimatske promjene, razvoj novih tržišta, ideologija i smjena generacija u vinarijama, promjene u najvažnijim vinskim regijama i uspon novih…faktora je mnogo.
Prije petnaest godina grower šampanjci, prirodna vina i amfore nisu bili tema, nitko nije predviđao da će pjenušava vina eksplodirati niti je mogao najaviti na koji će način publika u Brazilu, Kini ili jugoistočnoj Azija utjecati na tržište. Evo što su profesionalni sommelieri ocijenili najvažnijim i najboljim trendovima u vinu.
Prepoznatljive baskijske boce za vino s pipcima počele su se pojavljivati u restoranima i kušaonicama. Nema nekog posebnog tehničkog razloga, piti vino iz porrona naprosto je zabavno, neformalno i prikladno za opaka macerirana vina malih vinara koja osvajaju publiku, vinoteke i barove. Gdje je porrón tu je fešta.
Trend cjelogodišnjeg uživanja u roseima jača već nekoliko godina. Na tržištu je sve više supstancijalnih rosea koji su više od ljetnog osvježenja, obnavljaju se starinski stilovi i diversificiraju novi. Provansa više nije pravilo. Od novih rosea u Italiji i Španjolskoj, do slovenskih i hrvatskih (zanimljivo je da je američki sommelier govoreći o ovom trendu pomenuo upravo Sloveniju i Hrvatsku kao primjer za rosee iz manje poznatih regija), ružičasto više nije samo ležerni ljetni lifestyle. Rosei su sve više promotori autohtonih starih sorti, adut za pairing s hranom i dosta se junački bore za mjesta na vinskim listama.
Dosta sommeliera u zadnje vrijeme s oduševljenjem govori o sicilijanskim vinima. Jedan je u ovoj anketi komentirao da se sa Sicilijom danas događa ono što se nekad događalo s Beaujolaisom. Najviše se traže old school vina koja nisu nabrijana i ne pate od razmetljive sočnosti.
Većina vinarija prebrzo pušta vina na tržište, previše vinoteka prebrzo stavlja dobre berbe na karte. Dobra vina iz dobrih berbi koja dovoljno odleže u podrumu, pak, na tržište izlaze s previsokim cijenama za većinu kupaca. Rezultat je činjenica da mnogi ljudi nikad ne dobiju priliku kušati vina iz najboljih berbi u optimalnoj zrelosti. Coravin je riješio dio problema, a drugi su naprosto riješili život i razum, svjesna odluka sommeliera da na liste na čaše počnu stavljati više ozbiljnih vina iz najboljih berbi.
Jedno od najvećih zadovoljstava za prve ljubitelje je pronaći sjajno, karakterno, autentično vino kakvo još niste kušali. Taj moment postaje sve važniji za vinsku publiku. Kupcima više nije prioritet što više znati, nego što više istraživati. Ljudi stalno traže nova, drugačija, autentičnija vina s više karaktera. Uz to prirodno ide i eksperimentiranje, bez obzira na rezultat. Sommelieri upozoravaju da ljudi pokazuju više znatiželje prema, primjerice, za vina iz netipičnih berbi i vina iz berbi koje su zabilježene kao slabije ali su vina s godinama pokazala svoj stvarni potencijal.
Vjerojatno najjači noviji trend u vinskoj industriji, zapravo i nije trend. Riječ je o evoluciji razumijevanja vina, vinogradarstva i vrijednosti u vinarstvu. Naravno, ne treba podcijeniti ni potpuno drugačiji doživljaj vina koji omogućavaju takozvana prirodna vina. Takozvana, jer naziv “prirodna” nikad i nije bio posebno precizan, a industrija se sada polako i odmiče od njegove pretjerane upotrebe, tražeći način da istakne vina prema metodama proizvodnje i individualnoj filozofiji i etici vinara.
Jedan od zanimljivijih trendova na ovoj listi. Limenke funkcioniraju kao mali tankovi od inoksa, ne propuštaju svjetlost ni zrak i jako su privlačne mlađoj publici. Pogodne za kretanje, izlete, putovanja, bazene, brzo se hlade. Najbrže ih prihvaćaju u Americi, a među najpopularnijima su Coppolini Chardonnayi Diamond collection. Loša strana ovog trenda je da ljudi često i piju vino iz limenki, ali načelno limenke su, poput bag-in-boxa, pametan doprinos popularizaciji vina.
Pratite li vinske portale, sigurno ste primijetili da se puno veći prostor posvećuje neovisnim vinarkama i vinskim poduzetnicama, promotoricama održivog vinarstva i inovativnih vinskih brendova. Transparentnost, osobnost i etika kupcima su sve važniji. Nova generacija vinarki jako dobro razumije te potrebe i uspješno odgovara na njih.
Prolazimo kroz dosta burno razdoblje u vinskoj industriji, puno malih revolucija koje oblikuju velike, tektonske promjene. Nije stoga neobično da su ljudi paralelno s hipsterskim trendovima počeli više cijeniti klasike, poznata vina povijesnih vinarija, iz starih vinskih regija
Okej, ovo je trend iz američke ankete, jer australska vina doživljavaju novi procvat na tamošnjem tržištu. Pojavilo se dosta zanimljivih novih vinara koji mijenjaju definicije i udaljavaju se od masovne industrije i klišeiziranih pojmova o australskoj vinskoj proizvodnji.
Jedan od najboljih trenutnih trendova, slažu se sommelieri, je strastveno zanimanje za novije manje regije poput Etne na istoku Sicilije. Traže se specifičan karakter vina i osebujni vinari čije priče i obitelji otkrivaju nove krajeve i terroir. Autentični, nemarketizirani narativ sve je važniji u prodaji i promociji vina.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.