Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

FULIRANJE 2018. Veliki povratak hot doga, dim sum, Munchy, Skandinavci…donosimo sve nove trendove s najpopularnijih adventskih kućica

fuliranje-2018

U četvrtak 29. studenog počinje Fuliranje, najpopularniji zagrebački adventski događaj pored Orašara. Program ove godine nije tematski, ali ističe se nekoliko novih trendova. Zagrebački bistroi i lokali počeli su koristiti Advent kao promociju pred otvorenja pa će se na Fuliranju publici predstaviti dva nova mjesta, Bread Club, pekarnica-deli koju na Trešnjevci otvara osnivač Kroštule Karlo Vulin u suradnji sa chefom Dinom Galvagnom, slastičarkom Ivanom Čuljak i kuharicom Ivanom Bekavac, diplomanticom CIA-e koja je radila u Hiši Franko.

Galvagno će na Bread Clubovoj kućici na Fuliranju kuhati kobasice od divljači i juhe u pecivu. Skoro otvorenje u Petrinjskoj najavljuje i Mimes, koji u kućicu dolazi s nekoliko vrsta bakalara i mini eventima.

 

View this post on Instagram

 

Fooling around 🙂🎪🤹🏻‍♂️🎊 #fuliranje #LifeIsACircus #adventzagreb #christmasmarket #holidays

A post shared by Fuliranje (@fuliranje) on

Drugi zanimljiv trend je veliki povratak hod doga, ove godine na većini kućica prodavat će se više varijanti, od danskih rød pølsera na kućici Ateliera Køkken, do istočnjačkih varijanti i dimljenih krafdogova kod pulskog Masona.

Dalmatinski restorani Advent više ne koriste za zimsku promociju kao prije, ali prepoznali su ga obalni barovi, pa umjesto Vrata Kornata i skradinskog rižota ove godine na Fuliranje sa zimskim koktelima i snackovima dolaze Papaya sa Zrća i Lola bar s Hvara. Pored svih azijskih restorana u Zagrebu, upravo hvarski bar donosi prvi dim sum na gradske ulice. Osim dim suma, Lola će prodavati i arancine sa sirom.

glogg

Glogg, Atelier Køkken

Bubble Waffle

Bubble Waffle, Munchy (Foto: Marko Lopac)

Azijska hrana i dalje je zicer, ove godine ponudu pojačavaju Timeova kućica s odličnim bao bunsima s carskim mesom i chistorra kobasicom, dok će Vid Nikolić i Tena Majetić na svojoj kućici kuhati ramen, vindaloo i havajski poke, još jedno sjajno jelo koje bi u hrvatskoj moglo postati popularno s uobičajenih 5-10 godina zaostatka za svjetskim trendovima.

Zajednički nastupi pokazuju se kao isplativo rješenje u određenim kombinacijama i pretvaraju se u još jedan novi trend. Ove godine Kascheta nastupa zajedno s Meet The King, a Mason s Rakijarnicom. Skandinavske kućice mogle bi postati nove adventske zvijezde. Danski koncept Atelier Køkken na Fuliranju otvaraju Daniela Golac i Marta Ušljebrka, učenica američko-danskog chefa Matthewa Orlanda (Le Bernardin, Fat Duck, Noma, Amass), dok Mr. Björg, još jedan koncept gastro entuzijasta izvan restoranske industrije kakve Fuliranje redovno uključuje u ponudu, dolazi sa sendvičem sa švedskim mesnim okruglicama, favoritom s hrvatskih izleta u Ikeu.

krafdog

Krafdog,Mason

Vindaloo

Vindaloo, Tena i Vid

palfi-patka

Duck Roll, Garden Bar&Kitchen

Zagrebačku publiku sigurno će veseliti dolazak Veganšpekove kućice sa sendvičem od domaćih čvaraka i veganskim falafelom, a možda i njihova kuhana rakija sa češnjakom i medom, kao i  BarbaQ-ova nova instalacija La Caja China, kutija za pečenje cijelih odojaka ili cijela zidana peć za pizzu koju sa sobom dovozi istarski Buffalo Pizza & BBQ, ili mali pogon za churrose Chiquite Churrosite.

Neumorni tandem T&T koji je lani imao megahit sa street sarmom, jelom koje je bilo toliko popularno da su imali liste rezervacija i na biciklima ga razvozili po zagrebačkim ambasadama, ove godine dolaze s grahom i kobasicama u tortilji.  Ne bi trebalo zaobići ni kućicu Garden Bar&Kitchena na kojoj chef Marko Palfi isporučuje patku pečenu u štrudli od bučinog tijesta.

Fuliranje je osiguralo solidnu bazu klasika, kobasica, bunceka i germknedli, s nešto povijesnih narodnih favorita poput prženih lepinja (poderanih gaća, langošica, mekika…) s milijun dodataka kod RougeMarina, zaseke, čvaraka i noninih fritulica s marmeladom od lošinjskih smokvi kod Nonine tajne. Kuhana vina i rakije, GINgle Bells i Gardenov novi specijal za Fuliranje se podrazumijevaju.

munchy

Munchy

Dobar pomak na Fuliranje donosi Munchy, novi hrvatski koncept koji je krenuo na tržište s ljetnim festivalima, pojavili su se na Dimensions, Outlooku i Goulash Disko festivalu u Komiži. Munchy je sjajno dizajnirani food truck s azijsko-europskom uličnom hranom. Hit su im hongkoški bubble waffle i njihov izum frap (prženi wrapovi). Iza Munchyja stoje dizajnerski dvojac Mireldy, Marta Badurina i već popriličan niz međunarodnih nagrada, Red Dot, Epic, Cannes Lions itd. I još jedna dobra vijest, s ovogodišnjim Fuliranjem vraća se FRüHSTüCK voljeni kolektiv koji će u subotu 1. prosinca raditi svoj prvi muzički doručak nakon pauze.

Dosad je već očigledno da organizatori Fuliranja razumiju poslovnu logiku Adventa. Od početaka u Tomićevoj, koncept Fuliranja dramatično se proširio. On se i dalje temelji na specifičnoj ponudi koja se obraća njegovoj staroj zagrebačkoj hipsterskoj publici, ali danas obuhvaća sve od nastupa svjetskih DJ zvijezda koje im omogućuje partnerstvo s Gardenom, preko dječjih zborova, koncerata klasične glazbe u suradnji s Muzičkom akademijom, Tvornice Djeda Mraza s predstavama i radionicama za djecu, pa sve do stvari poput Majuške, neke vrste Speakers’ Cornera za pjevanje koji ove godine otvara Maja Šuput u suradnji s Marinom Medakom.

Vješta demokratizacija i doziranje ponude apsolutno svoj adventskoj publici daje razlog da dođe na Fuliranje. Uvođenje plaćanja karticama novi je potez koji će sigurno povećati potrošnju, kao i nova aplikacija preko koje će se moći vidjeti što se točno prodaje na kojoj kućiti i tko nastupa na dva stagea koji se dižu ove godine. Svaki sponzor osim novca na Fuliranju mora osigurati neki zabavan sadržaj za posjetitelje, a od ove godine otvaraju i last minute shop za božićne darove, ponudu koju bi svakako trebalo zadržati i širiti. Takav pristup, uz stalnu prisutnost u medijima i na društvenim mrežama, na Fuliranje je lani doveo 500.000 posjetitelja. Prema najavama turističkih agencija ove godine mogu očekivati i veći broj.

No, svaka sezona pokazuje iste probleme. Iako na papiru ponuda iz godine u godinu zvuči sve bolje, na terenu je uvijek isto. Previše je loših izvedbi, s lošim namirnicama, ugostitelja koji se nisu u stanju nositi s infrastrukturnim i operativnim teškoćama ovakve prodaje, i neprofesionalne posluge koja ne zna što prodaje i/ili ne može izdržati pritisak. Taj generalni problem zagrebačkog Adventa na ostalim je punktovima još i veći, i žele li zaista zadržati ovaj trend rasta, svi će ga organizatori morati priznati i početi rješavati.

 

FULIRANJE 2018.
Strossmayerov trg, Zagreb

29.11. 2018. – 01.01.2019.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.