Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Lidl je lansirao svoj XO konjak za 19,99 dolara. Proizvođači u Cognacu su pobjesnili

lidl-konjak-g

Lanac supermarketa Lidl u srijedu je počeo promociju XO konjaka Bredon, koji prodaje za 19,99 eura. Konjak je dio portfolia francuske grupe Terroirs Distillers specijalizirane za premium pića, među kojima je i sjajni Tullibardine malt whisky koji se dovršava u bačvama sherrya, sauternesa i chassagne montracheta (u Hrvatsku ga uvozi tvrtka Fine stvari). U Lidlu kažu da su konjak “kupili prije više od godinu dana i dobili dobru cijenu zbog količina.” Lidl svoje nevjerojatno povoljne cijene luksuznih proizvoda postiže specifičnim načinom nabave, u kojemu traži proizvođače s velikim količinama i dogovara centralnu nabavu bez posrednika, na razini cijele Europe ili cijelih regija, barem godinu dana unaprijed. Cijenu dodatno snižava i prodajom takvih proizvoda u manjim pakiranjima od uobičajenih. I Lidlov XO konjak se prodaje u boci od 50 cl a ne 70 ili 75 cl kako je uobičajeno.

No, udruženje proizvođača Cognaca ne prihvaća Lidlovu politiku. Razliku u cijeni smatraju prevelikom, optužuju Lidl za dampiranje i ugrožavanje ugleda Cognaca. “Prije godinu dana kad Lidl kaže da je pregovarao o nabavi, cijene konjaka nisu bili tako niske,” tvrdi Alexandre Imbert, generalni direktor Krovnog udruženja vinogradara iz Cognaca (Union générale des viticulteurs pour l’AOC Cognac), koji kaže da će tražiti da se ispita zakonitost Lidlove operacije. Proizvođači konjaka kažu da ih je Lidl doveo u nemoguću situaciju. “Ako se konjak na polici prodaje za 20 eura, od novca plaćenog u nabavi proizvođač ne može preživjeti”, rekao je Imbert za portal Alsace.fr.

Većina masovnih bazičnih konjaka u podrumu se prodaje za 19,99 eura, a cijena kroz trgovačke posrednike naraste do 30-35 eura. Čini se da je Lidl izbjegavanjem posrednika i dogovaranjem o otkupu velikih količina unaprijed, ne samo eliminirao dio troška, nego je na neki način demistificirao biznis u Cognacu. Javna je tajna da sva četiri velika brenda konjaka, Hennessy, Remy Martin, Martell i Courvoisier, svoje bazne linije odležavaju oko tri godine, a punu boju i zaokruženost okusa dobivaju intenzivnom karamelizacijom.

Da bi se konjak prodavao pod oznakom XO (Extra Old) ili Napoleon, najmlađi brandy u blendu mora odležavati najmanje šest godina. U travnju će se granica za XO podići na osam godina (propis je trebao biti uveden 2016. ali su vlasti odgodile primjenu jer su vremenske nepogode smanjile količine), dok će oznaka Napoleon označavati konjake proizvedene po starom propisu od šest godina. Cijena XO konjaka u maloprodaji je od 120 eura naviše.
Teorija proizvođača Cognaca koji se bune protiv Lidlove akcije je da je Lidl XO konjak kupovao iz starih rezervi proizvođača koji zbog financijskih problema žele prodati po bilo kojoj cijeni. Oluje i tuče 2016. desetkovale su vinograde u Cognacu, a ledena zima 2017. je uvećala štetu i mnogi su vinogradari i proizvođači konjaka ostali bez gotovo sveg grožđa, i novac od odšteta moraju investirati u sanaciju. Prodaja francuskih konjaka 2017. je rasla treću godinu zaredom, za 15,2 posto na rekordnih 3 milijarde eura i 190,2 milijuna boca, od čega 98 posto otpada na izvoz. Najjača tržišta su Amerika, Singapur, Kina, Velika Britanija i Njemačka.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.