“Zapravo, htjeli smo napraviti vino između linije Select kojoj pripadaju i ona malvazija što smo je lani prodali u 800 tisuća boca te Festigia koja je, recimo, zahtjevnija i kompleksnija, i naravno skuplja,” pričao nam je prošlog tjedna Milan Budinski, jedan od vodećih hrvatskih enologa i autor svih Laguninih vina. “Htjeli smo, dakle, postići dužinu i višeslojnost Festigie skupa s instantnom pitkošću i voćnošću vina iz naših buteljski s navojnim čepom,” objasnio je Budinski filozofiju koja stoji iza Adriane, novog Laguninog projekta namijenjenog isključivo hotelskom i restoranskom tržištu.
Naime, Lagunini partneri iz hotelske industrije željeli su vino, koje će se i imenom i etiketom razlikovati od ponude vina u supermarketima. Uprava Lagune i gospodin Budinski nisu, pak, htjeli samo prepakirati postojeća vina u drukčije dizajnirane butelje, nego su odlučili proizvesti nova vina, pa je tako nastala Adriana, prvo hrvatsko vino namijenjeno isključivo ugostiteljstvu.
Adriana se neće prodavati u trgovinama. Projekt Adriana sastoji se od tri vina. Sva su tri izrazito gastronomski orijentirana. Napravljena su da se slažu sa širokim spektrom hrane. Malvazija Adriana prilično je ozbiljno vino, s jakim sortnim aromama na nosu, čvrste strukture i s bitno manje izraženim slatko-voćnim okusom od malvazije Istria. Radi se o izvrsnoj vrijednosti za novac, jer ga restorateri i hotelijeri dobivaju za četrdesetak kuna plus PDV. Rose je također čvršće strukturiran od bazičnog Lagunina Rosea kako bi se bolje pio uz hranu, u što smo se, uostalom, uvjerili na ručku u konobi Špin. Crna Adriana, kupaža caberneta i merlota, potpuno je novi proizvod i po sadržaju grožđa, budući da Laguna dosad nije punila cuvee te dvije sorte koje same po sebi u njenim vinogradima daju vrlo dobre rezultate. S crnom se Adrianom vjerojatno išlo na efekt klasične, ultrapopularne australske kombinacije caberneta i syraha, s tim da ovdje merlot igra ulogu komercijalnijeg partnera: struktura caberneta i voćnost merlota načelno daju vino koje se lako pije uz širok dijapazon mesnih jela.
Milan Budinski će u ožujku osobno promovirati Adrianu u Poreču, Zadru, Splitu, Šibeniku, Makarskoj i Dubrovniku i turneju završiti u Zagrebu. Ove godine iz berbe 2016. trebalo bi se napuniti oko 100 tisuća boca. Budinski se s Adrianom još jednom pokazao kao stručnjak kadar proizvesti različite stilove vina koja, međutim, uvijek zadržavaju lokalni karakter. Svakako je dobro što je Budinski kao predstavnik velike kompanije usvojio uobičajene obrasce ponašanja malih proizvođača, te što osobno promovira Lagunina vina. Jedan od zadataka svakog ozbiljnog vinara jest da putuje, predvodi kušanja i razgovara s ljudima koji bi mogli zavoljeti i kupovati njegova vina.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.