
Kristijan Šustar, izvršni direktor riječke tvrtke Jadran hoteli, dao je programatski intervju riječkom Novom listu. U veoma opširnom intervjuu, tiskanom na dvije velike novinske stranice, gospodin Šustar tvrdi da će Jadran obnovom najpoznatijih lokalnih hotela poput Bonavie i Continentala pretvoriti Rijeku u destinaciju visokih hotelskih standarda. Nažalost, sudeći prema sadržaju intervjua, to se sasvim sigurno neće dogoditi.
Buduća sudbina Bonavie najzorniji je dokaz da je Jadranova poslovna strategija dubinski promašena. Bonavia, lijepa, potencijalno raskošna palača u strogom centru Rijeke, nosit će brand AC Marriott. Marriottovi AC hoteli tek su prosječni, a mogu biti i prilično grozni, poput nesretnog AC Marriotta u Splitu. Marriottovi AC hoteli postižu niže srednje cijene. Danas smo otišli na stranicu AC Marriotta u Bratislavi; soba se mogla dobiti već za 118 eura.
AC hoteli nemaju nikakve veze s hotelima s pet zvjezdica, tako da je posve besmisleno AC obnovu Bonavie proglašavati uvođenjem visokih hotelskih standarda u Rijeku. Jadran hoteli morali su pronaći snage i novca da od Bonavie, otvorene 1965. godine, naprave luksuzni poslovni five star hotel. Umjesto toga, odlučili su se za mediokritetsku AC opciju, koja im kratkoročno i srednjoročno može donijeti profit, ali koja ništa ne pridonosi lokalnoj zajednici, kao ni unapređenju riječkog turizma.
Mediokritetski pristup preuređivanju riječkih hotela nije samo posljedica investitorske škrtosti i nedostatka razvojne vizije. Ovdje se radi i o mentalitetu. Rijeka je, nažalost, grad koji ne voli luksuzni turizam.
U Rijeci, unatrag barem četrdeset godina, nije postojao zaista luksuzni hotel. Hilton Costabella na izlazu iz grada ima atraktivne javne prostore, ali sobe nipošto ne zaslužuju pet zvjezdica. U Rijeci, sve do otvaranja Neba i Hiddena nije bilo ambicioznih restorana (što ne znači da nije bilo dobrih konoba i bistroa). Riječko ozbiljno hotelijerstvo i dalje počinje opatijskim Navisom i završava opatijskim Hiltonom, jer Ikador nažalost trenutno nije u javnoj funkciji. Golema je šteta što je grad lijep poput Rijeke toliko turistički neambiciozan.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.