Još nas vrlo malo dijeli od početka najvećeg sajma, a slobodno možemo reći i najvećeg eventa barske kulture. Bar Convent Berlin 2024. od 14. do 16. listopada očekuje impozantni broj, više od 12.000 posjetitelja mahom profesionalaca iz barske industrije, ali i doista veliki broj entuzijasta. Prema procjenama na osnovu prošlih godina, oko jedne trećine bit će upravo entuzijasti, ljubitelji barske kulture, jakih pića i koktela.
BCB je pokrenut još 2007. godine prije svega kao konvencija, okupljanje ljubitelja i profesionalaca, no danas je to punokrvni sajam industrije barova i pića. Riječ je o doista najvećem sajmu koji se uz Berlin proširio i na Bar Convent izdanja u Brooklynu, São Paulu i Singapuru. Svi ti sajmovi danas čine BCB Network koji bi od sljedeće godine spajanjem Imbibe Live u BCB London trebao učvrstiti i projekt BCB Global.
Značaj koji BCB danas ima u industriji, uz dakako impozantan broj posjetitelja iz 88 zemalja svijeta najbolje pokazuje ovogodišnji odaziv 533 izlagača i partnera. Proizvođači i brandovi jakih alkoholnih pića čine 65 posto izlagača, ali vrlo je znakovit rast ostalih kategorija, RTD-a i Low & No Alcohol koji zajedno s vinima i pivima ove godine čine više od 25 posto BCB-a, četvrtinu sajma!
Taj ubrzani trend rasta pića s manjim sadržajem alkohola, prije svega potaknut interesima mlađih generacija, ne da nije zanemariv nego je zapravo i jedina kategorija vezana uz barsku industriju koja ima siguran rast. Mlađe generacije jednostavno traže manje opterećujuća pića s manje alkohola i šećera, a trend se primjetno počeo širiti i na vina. Dakako da jaka alkoholna pića i dalje imaju itekako čvrstu poziciju, a bez sumnje će je imati i dalje, no činjenica da četvrtinu BCB-a ove godine čini upravo “onaj drugi” sektor i više je nego jasan signal za budućnost.
Osim sajmenog dijela, BCB je i dalje vjeran osnovnoj ideji konvencije koju ove godine upotpunjuje čak 40 različitih radionica, predavanja i masterclassova. Ovogodišnji BCB od dobrod dijela sličnih evenata primjetno se razlikuje po izboru tema, koje su gotovo posve posvećene barovima i barmenima osobno. Predstavljanja brandova na radionicama praktično nema. Nema niti navodnih radionica u kojima se sve svede na pripovijedanje govornika o vlastitoj karijeri kakvih se znamo nagledati na nekim razvikanim (posebno domaćim) skupovima sličnih aspiracija.
Svim barskim profesionalcima i onima koji to žele postati, toplo preporučujemo teme poput The Essential Bartender Career Toolkit, The Art of Reading The Room – Exploring the true essence oh Hospitality i Bar Menu – Form follows function.
Od hrvatskih izlagača na BCB 2024. bit će već nekoliko godina prisutan Badel 1862, no ovogodišnji naglasak je na dva proizvođača začina i dekoracija Botanica i L’erotic. Dapače, L’erotic je svojom paletom dehidriranog voća ove godine i jedna od kompanija s oznakom In Focus na BCB-u.
Posebno nas je pozitivno iznenadio i debi Maraske na BCB-u. Da, zadarska Maraska očito pod utjecajem novog vlasnika i uprave vrlo jasno razvija poslovnu strategiju, što dakako pozdravljamo.
Nadamo se da će se i drugi hrvatski proizvođači ohrabriti na ovakve poteze. Da budemo jasni, ovo “ohrabrenje” doista moramo staviti pod navodnike jer nije riječ o nikakvoj hrabrosti nego izgradnji jasnog poslovnog plana koja postaje osnova za zdravo poslovanje.
Da ponovimo, Bar Convent Berlin BCB 2024. traje od 14.-16. listopada, ulaznice su u prodaji i svim profesionalcima ali i entuzijastima toplo preporučujemomo odlazak.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.