Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

U splitskom Markus Wine Tasting Roomu jedna od dvije sommelierke došla je iz Kalifornije, a degustacije vode Markusovi enolozi Ivona i Slaven Jeličić

Split je u ovu ljetnu sezonu ušao bogatiji za još jedan vrlo specifičan lokal. Radi se o Markus Wine Tasting Roomu, vinskom baru sve poznatije kaštelanske vinarije Markus, zapravo prvom njihovom ugostiteljskom projektu.

Markus zasad dobro plovi vinskim tržištem Hrvatske, njihova vina imaju dobru reputaciju, a ovim strateškim potezom svakako bi trebali postati primjetljiviji i široj publici. Lokacija njihova tasting bara ne može biti bolja za to. Smjestio se u Varošu, u Marasovićevoj ulici na kućnom broju dva, Splićani će znati to kao početak Marjanskih stuba, puta za Vidilicu na brdu koje nadgleda Split.

Arhitektonski, objekt je izvana čisti stari Mediteran, što uostalom i većina splitskog Velog Varoša jest, unatoč svim problemima koje je donio masovni turizam. Unutrašnjost je moderna, otprilike onako kako bi dobar vinski bar trebao izgledati bilo gdje u svijetu. U Markusu naglašavaju da im je cilj personalizacija iskustva, u njihovu baru možete samo uživati u vinima i dobrim zalogajima, ali i nešto naučiti.

Slaven Jeličić, Robert Young i Ivona Jeličić

Da bi se vina dobro slagala s hranom i ljudima brinu se sommelierke Blanka Čabrić i Chloé Papalia, koja je iz Kalifornije došla raditi u Split ponukana upravo ovim projektom. Zasad se nude tri posebna menija, a kroz njihove objave na društvenim mrežama da se zaključiti da su ušli u poslovne dogovore s nekoliko firmi koje se bave hranom i začinima. Edukativni dio vode Slaven i Ivona Jeličić, već poznati glavni enolozi Markusa. Radi se o očigledno dobro promišljenom i ekipiranom projektu koji definitivno obogaćuje vinsku i ugostiteljsku scenu Splita.

Foto Markus wine

Nastavak je ovo projekta Roberta Younga, kanadskog ulagača koji je kupio Markus i od tog trenutka od gotovo undergorund vinarije počeo stvarati priču koja postupno poprima ciljane razmjere. Brendiranje je odlično, vina izvrsna. Proširenje ponude ugostiteljstvom na jednako je visokom levelu.

Uz ovu vijest stižu najave i o otvaranju drugih vinskih barova u Splitu i okolici. Godinama se priča o potrebi uređivanja turizma i smanjivanja njegove masovnosti, a pojačavanja ekskluzivnosti. Ne vide se potezi u tom smjeru na državnoj i političkoj razini, ali čini se da su dalmatinski vinari shvatili kako nešto mogu i sami napraviti. Definitivno pohvalni potezi, Split je s Markusovim vinskim barom postao bolja turistička lokacija, ali to je izazov i za domaće da okuse malo rafiniranije vinske scene, koja se posljednjih desetak godina u Dalmaciji ipak popravlja i ulazi u neka bolja vremena.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.