Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Dok se u Zagrebu La Turka dućani zatvaraju, Riječani stoje u redu da bi kupili njihove baklave

Prije nekoliko mjeseci proveli smo par dana u Istanbulu, gdje smo obišli proizvodnju baklava u manufakturi Gulluoglu, jednom od najvećih i najstarijih proizvođača baklavi u cijeloj Turskoj. Zatim smo sjeli u njihov lokal nasuprot ulice, gdje smo probali nekoliko različitih primjeraka. Njihove sočne, nimalo preslatke baklave s transparentno tankim tijestom, bile su fantastične. Toliko da nismo mogli odoljeti i uzeti dvije kile za povratak doma.

Gulluoglu zaista proizvodi lagane, a bogate baklave s kvalitenim sastojcima, koje su drukčije od svih koje se prodaju na ovim prostorima. Pred otprilike godinu dana Maskut Askar, veliki turski chef koji ima Michelinovu zvjezdicu i nacionalno je poznat sa svojim TV angažmanima, u Hrvatskoj je predstavio, na svom gostovanju u restoranu ManO2, kako može izgledati baklava visokog stila. Baklava je izričito specifičan proizvod koji je ultrapopularan na našim prostorima, koji je međutim potpuno deformiran s različitim pristupima u različitim državama.

Na ovim prostorima, baklave se poistovjećuju s šećernim sirupima, groznim tijestima, velikom dozom masnoće te jeftinim sastojcima. Turske baklave zapravo su vrlo elegantan proizvod sa širokim rasponom. Iako su baklave strašno popularne, u Rijeci ih se zapravo nije imalo gdje za kupiti, sve do prije par tjedana kad se u Tower centru otvorila riječka ekspozitura zagrebačke La Turke. La Turka je prije pandemije otvorio svoj prvi lokal u Zagrebu, pa se ekstremno brzo proširio na desetak lokacija, uglavnom zagrebačke trgovačke centre i nekoliko lokacija u Splitu i Varaždinu. U širem centru Zagreba, međutim, La Turka je u zadnjih nekoliko mjeseci zatvorila više dućana.   

U Rijeci funkcionira po principu štanda. Dođete, odaberete baklave ili neki drugi proizvod iz šarenog i prigodno uređenog štanda na trećem katu centra te ih zapravo uzmete za doma. Baklave iz La Turke zaista izgledaju atraktivno i donekle autentično. U prvih nekoliko dana od poznanika smo čuli priče kako La Turka toliko dobro radi da zapravo ne može zadovoljiti cjelokupnu potražnju, pa bi usred dana shop ostao bez cijelog asortimana. Nadalje, na društvenim mrežama su kružile fotografije dugačkih redova koji su nastajali u gastronomski besprizornom Tower Centru.

Nakon dva-tri tjedna izgleda da je prvotni hype malo popustio jer smo u šest popodne ipak imali veliki izbor, a u redu se skupilo desetak ljudi, što nije strašno. Iako su možda njihove baklave trenutno najbolje koje se prodaju u Rijeci, daleko su od vrlo dobrih baklava. Iz izloga smo odabrali tri vrste: s pistacijom, s orasima te s indijskim oraščićima. Cijene idu i do 29 eura za jedan kilogram baklava, što ipak nije malo. Najveći problem La Turka baklava jest što su one ultimativno preslatke. Imaju korektno tijesto i dosta su sočne, a nisu prevlažne od sirupa, ali slatkoća ih jednostavno ubija.

Do te mjere kako vam je jedna sasvim dovoljna. Što se elegantnim turskim baklavama ne događa. Sirovine koje La Turka koristi su solidne, ali zapravo ništa posebno. U široj slici, prodaje fast food baklave koje mogu biti prolazan proizvod i dobra imitacija prave stvari. U pogledu lokalne gastronomije, gdje pravih specijaliziranih radnji zapravo nema, La Turka uživa veliku popularnost za ovim esencijalnim turskim proizvodom, za kojeg domicilno stanovništvo ima posebne afinitete. Vidjet ćemo hoće li ta popularnost potrajati.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.