Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

TEŠKA PREVARA Milansko tužiteljstvo istražuje tri kampanje najjače talijanske influencerice. Nakon pandora, sporna su čokoladna jaja

Najuspješnija talijanska influencerica Chiara Ferragni, žena koja je praktički izmislila profesionalni influencing kao biznis kakav je danas, pod novom je istragom. Nakon skandala s lažnim oglašavanjem u kampanji koju je pokrenula s talijanskim proizvođačem pandora Baloccom, Ferragni je prijavljena i zbog sumnji za malverzacije u kampanji za čokoladna uskršnja jaja za Dolci Preciozi, još jedan veliki brend talijanske prehrambene industrije.

Istragu je otvorilo milansko tužiteljstvo, jer je sjedište kompanije Dolci Preziosi u Lombardiji. Ferragni je osumnjičena za tešku prevaru. Pod istragom je kampanja za lutku nazvau Maskota Chiare Ferragni, koju je proizvela tvrtka Trudi, u vlasništvu milanskog Giochi Preziosi. Ukupno, Ferragni će morati odgovarati za tri sporne suradnje. Novi problem je i sukob zbog nadležnosti tužiteljstava koja istražuju kampanju za Balocco i Dolci Preziosi.

Zamjenik milanskog tužitelja u četvrtak je na višu instancu poslao zahtjev za dodjelu nadležnosti u istrazi, jer želi istražiti sve poslove Chiare Ferragni a jedan od najvažnijih, onaj s Baloccom, ne može istraživati jer je sjedište tvrtke u Pijemontu a ne u Lombardiji. Codacons, talijanska organizacija za zaštitu prava potrošača, najavio je tužbu protiv Chiare Ferragni za kampanju iz 2020. u kojoj je influencerica kroz kapsulnu kolekciju kreiranu u suradnji s Oreom u kojoj je Ferragni tvrdila da sav prihod od prodaje keksa ide za pomoć žrtvama pandemije covida.

U svim spornim slučajevima sistem je isti. Chiara Ferragni je u suradnji s velikim brendovima dala svoje ime za ograničene serije njihovih proizvoda, koji su se prodavali u ograničenim seriijama i po cijenama bitno višima od tržišnih, tvrdeći da cijeli prihod ili većina prihoda od prodaje ide u humanitarne svrhe.

Prvi skandal izbio je zbog kampanje za Baloccov pandoro Pink Christmas Chiarre Ferragni. Pandoro koji se u trgovinama prodavao za 3,70 eura Ferragni je na Instagramu prodavala za 9 eura, tvrdeći da će  prihode od prodaje uplatiti torinskoj bolnici Regina Margherita za kupnju novog aparata za liječenje djece oboljele od osteosarkoma i Ewingovog sarkoma. Skupili su više od milijun eura ali otkriveno je da bolnici nisu uplatili ništa. Optuženi su za obmanjivanje kupaca. Balocco je donaciju, naime uplatio šest mjeseci nevezano uz kampanju, a od Pink Christmas Pandora nije uplaćen ni cent.  

Talijanska Agencija za tržišno natjecanje kaznila je tvrtke Fenice i TBS Crew, koje upravljaju brendovima i pravima povezanima s likom Chiare Ferragni s 400 tisuća eura i sa 675 tisuća eura. Balocco je kažnjen s 420 tisuća eura zbog nepoštenih komerijcalnih praksi. Ferragni je tvrdila da je sve jedan veliki nesporazum i na kraju uplatila milijun eura donacije bolnici.

U kampanjama za čokoladna uskršnja jaja Dolci Preziosi iz 2021. i 2022. obrazac je bio sličan. Ferragni je jaja prodavala tvrdeći da dio prihoda ide u humanitarne svrhe, ali vlasnik tvrtke Franco Cannillo izjavio je da s influencericom nije imao nikakav dogovor o humanitarnoj kampanji. “Nije bilo apsolutno nikakve korelacije između prodaje jaja i donacije. Ferragni je plaćena za objavu svoje slike s našim proizvodom. Mi jesmo dali donaciju, ali to nije imalo nikakave veze s našom suradnjom s Ferragni.”

Dakle,  istražitelji sumnjaju da se Ferragni, znajući da su tvrtke s kojima surađuje već uplatile donacije, “nakačila” na njihovo humanitarno djelovanje kako bi više zaradila, a donacije ne bi uplatila ili bi uplatila tek djelić obećanog. Na čokoladnim jajima zaradila je 1,2 milijuna eura, udruzi Bambini delle Fate koja pokreće i financira projekte socijalnog uključivanja djece i mladih s autizmom, uplatila je 36 tisuća eura.

Pitanje je, naravno, i zašto su njeni klijenti mirno gledali što Ferragni radi s njihovim proizvodima na Instagramu. Oni tvrde da su mislili kako ona zaista uplaćuje donacije, ali činjenica je da nisu provjeravali njene tvrdnje ni prekidali ugovore. Točnije, proizvođač uskršnjih jaja Dolci Preziosi prekinuo je suradnju nakon dvije godine “jer je (Ferragni) tražila previše novca”. Direktor firme kaže da je tim Chiare Ferragni zaista htio da se na Instagramu s prodajom njihovih jaja poveže donacija, ali oglašivač je to odbio i tražio da se koristi samo izraz da Dolci Preziosi podržava organizaciju Bambini delle Fate. 

U slučaju lutke Trudi, istražuje se kampanja iz 2019. u kojoj se lutka  prodavala u ograničenoj seriji dizajniranoj povodom vjenčanja Chiare Ferragni i talijanskog repera Fedeza. Influencerica je tvrdila da svi prihodi od prodaje idu neprofitnoj organizaciji koja se bori protiv cyberbullyinga. Direktorica organizacije u intervjuu talijanskim medijima rekla je da nikad nisu dobili ni centa od firmi Chiare Ferragni niti od nje osobno.

Rastući skandal jedne od najvećih svjetskih influencerica otkrio je mnoge probleme profesionalnog influencinga. Riječ je o ozbiljnom ali relativno novom biznisu, koji je munjevito ušao u mainstream i zamijenio mnoge tradicionalne marketinške taktike. Problem je, međutim, što se u vrhu tog biznisa okreće ozbiljan novac, influenceri imaju direktan pristup kupcima i značajan utjecaj na njih, a njihov rad nije reguliran na isti način kao rad marketinških agencija i oglašavanje.

Najveći problem, upravo to pokazuju istrage o kampanjama Chiare Ferragni, jest transparentnost. Talijanska javnost burno je reagirala na otkrića o fantomskim donacijama Chiare Ferragni, sad je vrijeđaju jednako strastveno kao što su je obožavali, mediji su skanadlu dali nesrazmjeran prostor u udarnim terminima obično rezerviranima za najvažnije političke teme, a društvene mreže gore mjesecima. Ni talijanska premijerka Giorgia Meloni nije propustila priliku za još malo populizma pa je javno i dosta neugodno napala Chiaru Ferragni. Vlada je najavila prijedlog zakona za veću transparentnost komercijalnih aktivnosti s humanitarnom svrhom. Najavljujući zakon, premijerka je rekla “da nije htjela raditi slučaj” od najjače talijanske influencerice, ali da je morala jer je “sve započela ljevica”.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.