Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Najveći europski trgovački lanac izbacio Pepsi s polica jer im je postao preskup

Francuske Carrefour, najveći europski trgovački lanac s više od 13 tisuća supermarketa u 30 zemalja, više ne prodaje Pepsi i sve ostale proizvode te korporacije, uključujući Dorito grickalice i sva bezalkoholna pića. Tamo gdje je prije stajao Pepsijev asortiman Carrefour će postaviti oznake na kojima piše da proizvoda nema zbog “neprihvatljivog dizanja cijena”. Pepsijevih proizvoda neće biti ni Carrefourovoj web trgovini, iako bi se u ponekom njihovom supermarketu još mogle pronaći zaostale zalihe, rekao je izvor iz Carrefoura novinarima Financial Timesa

“Pregovori s PepsiCo bili su blago rečeno komplicirani. Ove godine želimo sniziti cijene u skladu s globalnim trendovima, ali PepsiCo umjesto toga zahtijeva povećanje cijena”, citira Financial Times. PepsiCo nije odgovorio na pitanja koja su im poslali. 

Pepsi nije jedina kompaniju koju Carrefour stišće. Još u rujnu su počeli stavljati oznake “shrinkflation” na proizvode koji su poskupjeli a smanjila im se količina. Francuski trgovci i proizvođači upravo pregovaraju o godišnjim ugovorima. Rezultati tih pregovora koji ove godine završavaju dva mjeseca ranije nego inače, odredit će cijene hrane u 2024. Francuska je vlada tražila da se pregovori okončaju ranije kako bi potrošači mogli iskoristiti usporavanje inflacije.  

Carrefour nije rekao koliko je PepsiCo htio dignuti cijene. Njihov konkurent Coca-Cola objavila je da cijene u Francuskoj želi povećati za 7 posto što također komplicira pregovore s maloprodajnim lancima. 

Odluka Carrefoura da prestane naručivati i prodavati proizvode PepsiCo nije presedan. Riječ je o uobičajenoj taktici trgovaca u pregovorima s dobavljačima, piše Financial Times. Francuski trgovački lanac Leclerc ovoga je ljeta najavio da će prestati prodavati pića Pernod Ricarda jer nisu uspjeli ispregovarati željene cijene, ali u međuvremenu su ih vratili na police. Tesco je sličan konflikt lani imao s Heinzom, a Grčka s Proctor&Gambelom i Unileverom. Trgovci u cijeloj Europi žale se da im se marže tope zbog povećavanja nabavnih cijena, a kupci u kućnim budžetima više nemaju puno prostora za praćenje poskupljenja. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.