Medea iz Vodnjana jedna je od većih privatnih vinarija u Istri. Medea je još prije desetak godina vrlo precizno definirala tri ranga svojih vina. Svakodnevna vina u buteljama s navojnim čepom namijenjena su prije svega restoranima, pizzerijama i i barovima sa šire prihvatljivim cijenama. Ta vina u vinotekama koštaju oko šest eura i žele biti masovno dostupna. Ali, ona su uglavnom mnogo bolja od svog cjenovnog ranga: Medeina vina od šest eura katkad dobivaju ozbiljna priznanja na međunarodnim vinskim natjecanjima. U srednjem se rangu nalazi Malvazija Montiron, nazvana po istoimenom vinogradu u južnoj Istri.
Malvazija Montiron prije jedanaest je godina proglašena najboljim hrvatskim vinom, u izboru stručnog magazina Akademija: u Akademijinom žiriju sjedili su, među ostalima, Tomislav Tomac i Klaudio Jurčić. Malvazija Montiron važna je prije svega kao jedno od prvih istarskih bijelih vina koja su uspjela ujediniti svježinu mladog i značajke ozbiljnog, čvrsto strukturiranog odležanog vina. Na vrhu Medeine piramide nalazi se Punta Greca, single vineyard merlot koji dolazi iz najjužnijeg vinograda u Istri.
Punta Greca je poluotok koji podsjeća na rt s tri strane okružen morem, i koji predstavlja terroir za sebe, neusporediv s bilo kojim drugim položajem u Istri. Punta Greca, koja ne dolazi na tržište svake godine, već dugo uživa status jednog od najboljih hrvatskih merlota. Marko Krstačić razmjerno je mlad čovjek, odgovoran za sva Medeina vina. Gopodin Krstačić savršeno razumije Medeine žanrove, stilove i i terroire. S Krstačićem smo barem desetak puta prošli kroz sva Medeina vina.
Uvijek smo doznali zašto pojedino vino ima baš ovaj ili onaj karakter…Krstačić bi, zapravo, mogao voditi i bitno veću vinariju od Medee koja, ponavljamo, nije mala. Medea, sestrinski brend maslinovih ulja Salvela i Torčol, spada među istarske vinarije koje su uspješno preživjele pandemijske godine, izvrsno radile u lanjskoj sezoni i sad se nalaze pred novim uzletom, koji uključuje pojedine veoma ambiciozne poteze o kojima se zasad javno ne govori.
Jeste li zadovoljni prodajom vina u 2022. godini?
Jako smo zadovoljni prodajom vina u 2022. godini iako je ljudski da uvijek težimo većim ciljevima pa tako i daljnjem rastu prodaje u ovoj godini.
Je li prodaja u 2022. kompenzirala gubitke iz pandemijskih godina, osobito one prve?
Lanjska je godina bila rekordna za Medeu po broju prodanih boca. Teško je reći da je nadoknadila pandemijske godine jer se propuštene prilike u vinarstvu ne mogu nadoknaditi. S druge strane, ne bi bilo ispravno ni reći da su pandemijske godine bile jako loše za vinariju jer smo uz veliki napor ipak uspjeli prodati sve vino i neopterećeni zalihama prethodnih berbi ostvariti veliki uspjeh u 2022. Veliki utjecaj u pandemijskim godinama imala je prodaja na pragu vinarije, našoj kušaoni tj. trgovini, veliki trud u HoReCi te otvaranje novih kanala prodaje.
Jeste li u 2022. ostali bez nekog od vina?
Ostajemo redovno bez Punta Grece a ove godine smo i Montiron prodali rekordno brzo kao i Medeu rose.
Kako spriječiti da se to ne ponovi u 2023. kad Hrvatsku, prema prvim pokazateljima, očekuje još jedna rekordna turistička sezona?
Voljeli bismo povećati količine svih vina kako bismo dočekali novu sezonu, no to nije moguće kod svih naših vina jer nam je i dalje prioritet visoka kvaliteta isključivo iz vlastitih vinograda.
Što su bili glavni problemi s kojima ste se susretali u 2022. godini?
Sve veći izazov je radna snaga kao vjerojatno i svima, i nabava repromaterijala, koja je u ovoj godini bila dosta otežana. Cilj je naravno i smanjenje troška proizvodnje no kako i dalje želimo imati kvalitetu na visokoj razini moramo limitirati prinose.
Kako vidite opće stanje kvalitete vina u Hrvatskoj?
Kvaliteta vina u Hrvatskoj je na visokoj razini međutim uvijek se teži boljem i posebnijem.
Što treba učiniti da se poboljša?
Potreban je razvoj identiteta dokazanih i autohtonih sorti, uz jačanje prepoznatljivosti regija. Pristupačnost novih tehnologija i modernizacija ukupne proizvodnje svakim danom unapređuje kvalitetu u svim djelovima Hrvatske, ali najveći izazov u nastojanju poboljšanja biti će razumijevanje i prilagodba klimatskim promjenama.
Razmišljate li o prelasku na ekološki ili organski način proizvodnje?
Zasad ne razmišljamo o prelasku na ekološki način proizvodnje iako provodimo održivi način
proizvodnje uz korištenje ekoloških gnojiva. Trenutni neprelazak na ekološki ili organski način
proizvodnje nipošto ne znači da ne provodimo pokuse i da u budućnosti nećemo primjeniti taj vid
uzgoja loze.
Što smatrate vašim najvećim dostignućem u 2022. godini?
Da se s obzirom na sve probleme sa kojima smo bili suočeni, kao što je spomenuta nabava repromaterijala, uspjeli zadovoljiti potražnju i naše planove s prodajnom količinom, a da su kupci i dalje zadovoljni.
Pripremate li nove projekte za 2023. i naredne godine?
Uvijek radimo s puno ideja i želja. Zadnji ostvareni projekt bila je investicija u obnovu uljare i kupnju nove opreme. Tu tek planiramo ukomponirati turističku ponudu kroz degustacije, obilazak i priču o samoj tradiciji uljare duljoj 100 godina. Također nam je u planu izgradnja kušaone u samim vinogradima.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.