Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Market2 u Tomašićevoj propao je zato što njegov vlasnik nije znao da ne zna što radi

market

Ovaj naslov samo je naizgled kriptičan. Ovaj naslov, ustvari, oslikava stvarno stanje u većem dijelu neuspješnog ili poluuspješnog hrvatskog ugostiteljstva. Evo o čemu se radi.

Zagrebački restoranski brend Market afirmirao se na Adventu neobičnom verzijom sarmi, koje su odmah postale hit. Te su sarme bile fine i jeftine. Zatim se Market preselio u Gundulićevu, gdje je prodavao četverosljedne menije za 99 kuna, što je bilo najjeftinije u Zagrebu. Hrana je bila korektna, a gosti sretni i zadovoljni.

Zatim je Market, prije manje od godinu i pol dana, otvorio drugi restoran u Tomašićevoj ulici par koraka od Martićeve, jedne od najživljih ugostiteljskih ulica u Zagrebu. Market2 u Tomašićevoj/Martićevoj prodavao je glavna jela, prije inflacije, za 15 do 20 eura. Hrana u Marketu2 nije bila loša, ali je cijeli koncept bio potpuno besmislen. Zašto bi pobogu bilo tko plaćao, u predinflacijsko vrijeme, 136 kuna za ragu od sipe, za tanke papirnate salvete i mediokritetsko  vino, kad ste dvjesto metara istočno u Zlatnoj školjki sličam ragu od sipe mogli dobiti za 75 kuna, uz propisne platnene ubruse i mnogo bolji izbor vina? Iz ovog je primjera jasno da je Market2 u distriktu Martićeva morao propasti.

A morao je propasti zato što vlasnik nije provjerio konkurenciju i zato što nije razumio da jeftini brend kao što je Market, ne može tek tako uz dva tri loša teksta na lifestyle portalima prebaciti u viši rang cijena.

Market2 je u par mjeseci rastjerao potencijalnu publiku da bi zatim tužno životario, sve do jučerašnje objave o zatvaranju 25. veljače. Budući da stanujemo blizu Marketa2, skoro svakodnevno prolazimo Tonašićevom ulicom. Doslovno ni jednom nismo vidjeli da je restoran bio pun. Market2 je, znači, propao upravo zato što njegov vlasnik nije znao da ne zna kako treba voditi takvu vrstu restorana i brenda. Zanimljivo je da ista ocjena vrijedi i za Marketova prethodnika na istoj adresi u Tomašićevoj, s tim da je hrana u bistrou Veganšpek bila apsolutno grozna. U Zagrebu se svake godine zatvori nekoliko desetaka restorana. Većina se zatvara zato što vlasnici ne znaju definirati žanr restorana, ciljanu publiku, optimalni rang cijena ni profitabilni food cost. Ukratko, ne znaju što rade i ne znaju da ne znaju što rade, sve dok se ne suoče s velikim manjkom novca za plaće, režije i dobavljače. A onda je prekasno.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

})