Lanjski zagrebački Advent bio je gastronomski najbolji dosad. Ali, čini se, i najneuspješniji dosad. Danas smo ručali s menadžerima jednog od najvećih restoranskih dobavljača u Hrvatskoj, i s vlasnicima relevantne restoranske tvrtke čiji brendovi redovito sudjeluju na zagrebačkim Adventima. I restorateri i dobavljači u jednoj su se sekundi složili da je Advent 2022. bio financijski najneuspješniji do danas. Evo anatomije neuspjeha zagrebačkog Adventa u sedam glavnih točaka, koje smo definirali tijekom dvosatnog ručka.
Restorateri s kojima smo razgovarali kažu da njihova kućica, jedna od najpopularnijih na Adventu, ni jedan dan nije imala promet veći od 18 tisuća kuna. Međutim, u 2019. godini dnevni prometi tog istog brenda često su premašivali 40 tisuća kuna i to s bitno nižim troškovima od ovosezonskih.
“Gledajte, kod nas su dva manja jela, bez pića, koštala 150 kuna. I ja bih za dvadeset eura bez pića radije otišao na ručak u Batak, da jedem na suhom, s normalnom poslugom , nego da kisnem pred kućicom,” iskreno je rekao naš sugovornik iz velike restoranske tvrtke. “Nažalost, nismo mogli imati niže cijene zbog visokog najma. Nemam pojma hoćemo li sudjelovati na Adventu 2023.”
U prosincu je u Zagrebu dvadesetak dana padala kiša. Dok pada snijeg možete stajati pred kućicama i uživati u božićnom ugođaju. Ali stajati u vodi zaista nema smisla
Turisti su masovno stigli u Zagreb tek pred Božić. U prvim tjednima Adventa nije ih bilo. U prvoj polovici prosinca u Zagrebu osobito nije bilo domaćih turista, zato što Advent više nije zagrebački specijalitet: u prosincu 2022. godine u skoro svim su se hrvatskim gradovima održavali Adventi. Neki su, poput rovinjskog i opatijskog, bili veoma ambiciozni, dok su pulski i riječki ispali prilično katastrofalno.
Menadžeri velike dobavljačke tvrtke drže da se zagrebački Advent mora spektakularizirati kroz niz koncerata i drugih uličnih događaja. Oni smatraju da se ove sezone Advent sveo gotovo samo na hranu, što je nedovoljno.
Advent se velikim dijelom poklapao sa Svjetskim prvenstvom u nogometu. U konkurenciji Svjetskog prvenstva na kojem Hrvatska ima ozbiljne šanse za najviši plasman, Advent nije imao puno šansi.
Zagrebački se Advent prethodnih godina odlikovao entuzijastičkim, zabavnim i agresivnim PR-om, koji je svakodnevno stvarao osjećaj uzbudljivosti i novosti na raznim adventskim lokacijama. Ove je sezone adventski PR bio dosadan, rutinski i pasivan, kao da reklamira kongres HDZ-a ili SDP -a.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.