Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Istra je ušla na listu novih svjetskih regija vinskog turizma

istra

Potential Wine Tourism Regions of The World međunarodni je izbor koji je ove godine pokrenuo Azijski institut za vino (Asia Wine Institute). Riječ je o specijalnom izdanju njihova Slikroad Champion Sommeliers Challengea u kojemu se od 2018. natječu nacionalni sommelierski prvaci.

Za sommeliere, kinesko je natjecanje bilo prilika za promociju vina njihovih zemalja, a ove su godine pozvani da promoviraju vinske regije. Istru je nominirao aktualni sommelierski prvak Hrvatske Siniša Lasan, novi glavni sommelier hotela Rixos Premium Dubrovnik. Lasan je u suradnji s Turističkom zajednicom istarske županije izradio i elaborat u kojemu se obrazlaže kandidatura. Istra se na popisu našla uz regije Kamptala, Trentina, Priorata ili Doura-Superior, što je izvrsna međunarodna promocija za njen još uvijek embrionalni vinski turizam, posebno ako se uzme u obzir da su regije predlagali sommelieri, a o finalnom izboru odlučivala međunarodna komisija pod predsjedanjem predsjednika Court of Master Sommelier Briana Julyana.

potential-wine-tourism-regions-lasan

Vinski turizam zadnjih deset godina dramatično raste. Više nije riječ o neobaveznim vožnjama od vinarije do vinarije gdje vam vinar otvori podrum i proda par boca. Vinari, vinske regije, u dosta slučajeva i države, ulažu milijarde u razvoj vinskog turizma; slavni arhitekti potpisuju projekte vinarija i elegantnih hotela u vinogradima, tehnologija je postala važan dio iskustva gosta, otvaraju se spektakularni nacionalni i regionalni muzeji vina, vinske ture su obvezni i vrlo traženi dio turističke ponude. 

Do pandemije Covida-19 sve je više ljudi putovalo samo radi posjeta vinskim regijama. Ovisno o regiji, promet je rastao 30 do 50 posto godišnje. Vinski turizam spojio je stari i novi vinski svijet, a stalno širenje proizvodnje vina, posebno u Aziji, stvorilo je novu publiku i nova tržišta. Vinski turisti troše više nego ostali putnici (Novi Zeland je postigao 52 posto veću potrošnju), ostaju u prosjeku pet dana dulje i žele više istraživati destinaciju.Francuska, Italija, Kalifornija, Portugal i Južnoafrička Republika lideri su svjetskog vinskog turizma, ali internet i agilnost lokalnih turističkih vlasti gotovo svake godine stvore novu vinsku turističku destinaciju.

Računica je dokazana. Osim što povećava prodaju vina u vinskim regijama i promovira njihova vina i terroir izvan zemlje, vinski turizam ima izravni utjecaj na razvoj ruralnih područja i rješava značajna socio-ekonomska pitanja u državi koja ga razvija. S obizrom da se vinski turizam pokazao izvrsnim modelom za pandemijske uvjete (priroda, izolacija, boravak na otvorenom, izostanak gužvi) efekt ove inicijative u Istri bi se mogao osjetiti već iduće sezone. 

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.