Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Nestlé prodaje Häagen-Dazs za 4 milijarde dolara

haagen-dazs

Nestlé je dogovorio prodaju svog američkog biznisa sa sladoledom za četiri milijarde dolara.Kupac je fond PAI Partners, a prodaja uključuje i premium brend Häagen-Dazs, piše Financial Times. Nestle je sladolede držao pod firmom Froneri, osnovanom 2016. kad se spajao s nekoliko europskih proizvođača. Prodajom fondu PAI Froneri bi trebao postati Unileveru, koji s Magnumom i Ben&Jerry’s trenutno dominira na tržištu.

Ova tranzicija je gotovo prirodna, jer Froneri je joint venture PAI-a i Nestlea. Prodaja Häagen-Dazsa zadnji je u nizu poteza kojima direktor Nestlea Mark Schneider čisti porfolio najvećeg svjetskog proizvođača hrane kako bi se glavni brendovi bolje prilagodili ubrzanom mijenjanju navika potrošača.

Iako se to po imenu ne bi reklo, Häagen-Dazs američki je brend koji su 1961. u New Yorku, Brooklyn Heightsu, utemeljili Reuben i Rose Mattus. Počeli u s tri okusa, vanilijom, čokoladom i kavom, a prvu sladoledarnicu otvorili su u Brooklynu 1976. Biznis se franšizama proširio na cijeli svijet i u brendiranju i tehnologiji postavio standarde za masovno proizvedene sladolede.

Ime Häagen-Dazs Reuben Mattus izmislio je jer je htio da mu brend zvuči danski. Nije riječ o prezimenu niti te dvije riječ niti na danskom nešto znače. Mattus je bio Židov i naziv Häagen-Dazs bila je njegova posveta Danskoj koja se tijekom Drugoga svjetskog rata uzorno ponašala prema Židovima. Na prvim pakiranjima sladoleda bila je i karta Danske.

Obitelj Mattus sladolede je počela proizvoditi kad se Reubenova majka kao udovica iz Prvog svjetskog rata 1921. s djecom iz Poljske doselila u New York. Njen brat radio je u talijanskim sladoledarnicama i tako su kod kuće počeli proizvoditi jednostavnije sladolede. Firmu su utemeljili 1929. i nazvali je Senator Frozen Products.

Uspješno su živjeli od sladoleda 1950-ih, kad ih je pogodio rat cijena koji su pokrenuli američki sladoledari. Da se zaštite od dampinga, Mattusi su odlučili početi proizvoditi guste, finije sladolede s boljim sastojcima, koje su mogli prodavati po višim cijenama. Firma je trebala novo ime i tako je Reuben Mattus izmislio Häagen-Dazs i repozicionirao svoje sladolede. Häagen-Dazs je 1983. kupila The Pillsbury Company, a 1999. ga je u Americi i Kanadi preuzeo Nestle.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.