Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

TRIPADVISOR TRAVELER’S CHOICE AWARDS 2019. Hrvatska kao destinacija praktički ne postoji (osim u restoranima)

tripadvisor-awards

Među mnogim zabludama hrvatskog turističkog biznisa, dvije se ističu nešto češće od drugih. Prva je da je Hrvatska etablirana svjetska turistička destinacija (zapravo je još uvijek destinacija u nastanku), a druga je da se u ugostiteljstvu isplati ulagati u korisničke servise poput TripAdvisora. 

Mnogi hoteli i ugostitelji ističu TripAdvisorove naljepnice na vidljivim mjestima, hvale se visokim prosječnim ocjenama na ovoj platformi i općenito tretiraju TriAdvisor kao najutjecajniji medij, ponekad i autoritet ili barem arbitra na tržištu. Što je potpuno pogrešno iz niza razloga, od silnih problema s korupcijom i vjerodostojnošću s kojima se TripAdvisor neizbježno suočava kao servis čiji sadržaj korisnici slobodno kreiraju, do činjenice da su recenzije koje pišu korisnici dobrodošlo dijeljenje osobnih iskustava, ali ne mogu biti podloga za nikakve klasifikacije, posebno ne one koje bi pojedini restoran, hotel ili destinaciju na bilo koji način pozicionirale na tržištu. 

TripAdvisor i slični servisi su demokratski forumi turističke i ugostiteljske industrije i ne smije ih se ignorirati. No, u plasman na ovakvim platformama ne isplati se ulagati ni energiju ni novac. Što pokazuje i ovogodišnji TripAdvisor Traveler’s Choice Awards, izbor najbolje svjetske turističke i ugostiteljske ponude sastavljen prema ocjenama korisnika, koji je ovih dana objavio liste najboljih svjetskih restorana prema izboru gostiju.

Inače, U TripAdvisor Traveler’s Choice Awards Hrvatska praktički ne postoji. Nije ušla među prvih 30 ni u jednoj kategoriji, ni u destinacijama, hotelima, iskustvima, atrakcijama ni plažama… Jedina lista na kojoj se Hrvatska pojavljuje u vrhu su najbolji restorani, na kojoj dubrovački 360 drži petnaesto mjesto.

Ispred Maida, jednog od najboljih restorana na svijetu i treću godinu zaredom najboljeg južnoameričkog restorana u izboru World’s 50 Best, ali na listi na kojoj prva tri mjesta nije zauzeo nijedan od službeno priznatih najboljih restorana na svijetu (El Celler de Can Rocca je primjerice osmi, Disfrutar trinaesti), već su najboljim svjetskim fine dining restoranima proglašeni pekinški TRB Hutong, pariški Epicure i talijanski Ristorante Villa Crespi. O ozbiljnom Michelinovom restoranu kakav je 360, ovakav plasman ne govori ništa, ili barem ništa jasno. Posebno ako se uzme u obzir da na listi najboljih svjetskih restorana na TripAdvisor dominiraju Florida i Havaji.

Naravno da je uvijek zanimljivo vidjeti kako se iskustva gostiju razlikuju od slike koju o određenoj ponudi stvaraju kritičari, mediji i marketing. U slučaju TripAdvisora, nažalost, i ovaj izbor još je jedan podsjetnik na razloge zbog kojih turisti sve više traže klasifikacije i vodiče iza kojih stoje stručnjaci i prije svega one koje se kreiraju prema čvrstim kriterijima.

Umjesto u platformu na kojoj je internetski prankster baraku s jelima od pjene za brijanje prodao kao najbolji novi restoran u Londonu, koja je najboljim hrvatskim restoranom proglasila malu zagrebačku turističku zalogajnicu koja poslužuje sendviče i koja je lani morala blokirati milijun i pol lažnih recenzija i gotovo 35.000 lokala koji su ih koristili, hrvatski bi ugostitelji i hotelijeri trebali puno više računa voditi o stvarnoj kvaliteti svoje ponude i o tome kako prolaze u relevantnim stranim vodičima, u recenzijama etabliranih stranih kritičara i na svjetski relevantnim listama restorana i hotela.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.