Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

TripAdvisor je lani zbog lažnih recenzija blokirao 34.643 lokala

trip-advisor-logo

Nakon višegodišnjeg suočavanja s opravdanim kritikama zbog manjka transparentnosti i malverzacija u recenzijama, TripAdvisor je odlučio postati transparentniji. Servis koji je mišljenje gosta pretvorio u jedan od najmoćnijih glasova u restoranskoj industriji i turizmu objavljujući korisničke recenzije bez uređivanja i cenzure, prvi put je javno pokazao statistike o lažnim recenzijama na svojoj platformi.

TripAdvisor je važna referenca za milijune restorana, barova i hotela. Ali njegova otvorenost prečesto se koristi za nelojalnu konkurenciju, prodaju recenzija, ucjene i iznude. Hrvatski restorateri, posebno oni na moru u sezoni, svake se godine žale na goste koji odbijaju plaćati račune ili postavljaju nerazumne zahtjeve prijeteći lošim recenzijama na TripAdvisoru. Lani je u Italiji uhićen čovjek koji je razvio cijeli biznis prodajući restoranima pozitivne recenzije. Prije dvije godine TripAdvisor je najboljim restoranom u Londonu proglasio staru baraku u predgrađu s lažnim jelima i društvenim profilima, projekt lokalnog prankstera Oobah Butlera. U Zagrebu je pak najboljim restoranom dugo proglašavao minijaturni turistički bar s par sendviča.

Svake godine administratori TripAdvisora uklone na tisuće sumnjivih recenzija ali to ne pomaže, jer ga iole obavješteniji korisnici više ne smatraju pouzdanim. Zato su odlučili jače zaigrati na kartu transparentnosti i objaviti prvi TripAdvisor Review of Transparency Report, izvještaj o lažnim recenzijama. Prema tom izvještaju, TripAdvisor je lani uklonio 4,7 posto recenzija, od čega je 2,1 posto bio čisti falsifikat. S platforme je zbog višestrukog falsificiranja izbacio 34.643 lokala. Uveli su i posebne oznake za višestruke prekršitelje pravila i niz mjera predostrožnosti kako bi spriječili dezinformiranje korisnika.

TripAdvisor je bio jedan od pionira u demokratizaciji ugostiteljske industrije preko interneta i u tome je odigrao zaista važnu ulogu. U međuvremenu, turizam i restorani postali su megaindustrija. Pojavili su se blogeri, Yelp, influenceri. Michelin i Zagat čitaju se masovno, pokrenuti su se novi, moderni i kompetentni vodiči poput Le Foodinga i moćne klasifikacije poput World’s 50 Besta, Instagram, Twitter i Facebook da ne spominjemo. U toj konkurenciji, TripAdvisor će morati poduzeti puno više od objava statistika da bi ostao relevantan.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.