Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

6 najnepotrebnijih proizvoda na hrvatskom tržištu hrane i pića

pomfrit-nutella

Restoranska i prehrambena industrija iz mjeseca se u mjesec trude izmisliti novi hit, ili barem solidan privremeni izvor profita. To je njihov posao, koji valja poštovati. Neke od tih inovacija globalno su uspješno i dugoročno mijenjaju svijet hrane, poput Beyond Burgera i sličnih proizvoda. Neke su, pak, potpuno besmislene, poput McDonald’sa s tartufima. Evo liste šest trenutno najbesmislenijih proizvoda na hrvatskom tržištu hrane.

1. McDonald’s Maestro Zigante Tartufi

Prvo, ovaj je skupi Mac (49 kuna) lažno deklariran, jer ne sadrži tartufe nego tartufatu (koja, opet, sadrži tek par posto tartufa). Ne znamo zašto je velika i ozbiljna firma poput McDonald’sa lažno nazvala svoj specijalni proizvod. Ovaj je nesretni projekt dodatno narušio McDonald’sovu vjerodostojnost. Drugo, u Macovom burgeru s tartufatom čak se ni tartufata ne osjeti kako treba. Debakl godine.

2. Pljeskavice od kilograma ili više

Podzemna scena zagrebačkog fast fooda već se par godina hvali gargantuovskim komadima mljevenog mesa (zloburgeri i slično) koji su apriori apsolutno besmisleni jer na grill ploči naprosto ne možete ispeći pljeskavicu od jednog, dva ili tri kilograma, a da bi ona imala okus po pečenom mesu. Kill Grill bio je jedini mainstream restoran koji je pekao takve megapljeskavice. Davno je i zasluženo propao.

3. Darkmilk 

Darkmilk je prva Milkina tamna čokolada, s 40 posto kakaa. Sama čokolada nije posve loša, čak ima ponešto karaktera i mirisa po tamnom voću, ali je konceptualno promašena. Od Milke kao brenda očekujete ugodnu slatkoću koja ne postavlja pitanja, i koja ostavlja blagi i nevažni dojam baš poput legendarne dražesne kravice s Milkine reklame. Od Milke ne očekujete pravu čokoladu. 

4. Industrijska ‘craft’ piva

Industrijski je craft još uvijek hodajuća kontradikcija i jedna od većih korporacijskih prevara u povijesti pivske industrije. U Hrvatskoj, jedina je iznimka Griff koji, međutim, pivo proizvodi u zasebnom pogonu i doslovno ručno.

5. Sushi, springrollsii i tempure iz supermarketa 

Svugdje u svijetu sushi i drugi proizvodi iz tipičnog repertoara japanske i kineske kuhinje prodaju se u samoposluživanjima. Problem je, međutim, u tome što dobavljači takve robe za hrvatske prodajne lance nisu svladali kulinarsku abecedu proizvodnje sushija ili dim suma.

6. Pomfrit s čokoladom (ovo je preventivno)

Pomfrit preliven čokoladom ili nutellom zasad se, koliko znamo, ne prodaje nigdje u Hrvatskoj. No, unatrag sedam ili osam godina ova je nutricionistički pogubna kombinacija postala ograničeni hit u Kanadi i nekim europskim zemljama. Nadamo se da prženi krumpirići s čokoladom nikad neće ući u hrvatski restoranski život. S druge strane, u Zagrebu se već godinama mogu nabaviti pizze s Nutellom. Ništa nije nemoguće.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.