Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Kako da roštiljarne, burger barovi i pizzerie povećaju prodaju vina

burgeri-vino

Tvornica pljeskavica Kosta gotovo da uopće ne drži buteljirana vina. Stari kotač također nema baš nikakvu ponudu vina. Većina burger barova s vinom stoji loše do katastrofalno, kao i većina pizzeria. U jednom većem hrvatskom lancu roštiljarni vino čini tek 4,6 posto ukupnih prihoda.

Očito je, dakle, da u roštiljarnama, burger barovima i većini pizzerija skoro nitko ne pije vino. Istodobno, u restoranima srednjeg ranga vino čini 20 do 25 posto ukupnih prihoda Dakle, pet puta više nego u roštiljarnama.

Jasno je da postoje objektivne okolnosti zbog kojih vino nema bitnu ulogu u prometu roštiljarni, burger barova i pizzeria. Posjetitelji tog tipa restorana dolaze na ručak ili večeru s manjim budžetom, često i s manjim znanjem o vinu. Nadalje, većina Hrvata navikla je piti pivo uz roštilj, pizzu i hamburgere. Pa ipak, lako je definirati nekoliko jasnih pravila za poboljšanje prodaje vina u roštiljarnama, pizzerijama i burger barovima.

1. Edukacija osoblja

Vino ne prodaju vinske karte, nego konobari. Ni najpametnija vinska karta restoranu neće pomoći ako konobari ne guraju prodaju vina. A da bi to mogli, oni moraju znati dosta o vinima koja toče i ponešto općenito o svijetu vina.

2. Prilagođeni izbor buteljki

Gosti se boje da su buteljirana vina skupa. I zaista, ne može se očekivati da netko tko je potrošio 50 ili 60 kuna na pljeskavicu ili pizzu, sada potroši još 200 kuna na buteljku vina. Međutim, na tržištu je čitav niz dobrih domaćih vina koja se u restoranima mogu prodavati za 100 do 125 kuna, odnosno za dvadesetak kuna po čaši.

3. Točenje vina na čaše

Treba je točiti 0,15 po čaši, jer manje od toga gostu stvara dojam da nije ništa dobio.

4. Promoviranje vina

Uz stalnu vinsku kartu uvijek je dobro na stol staviti flyere ili prospekte s više informacija o vinu tjedna ili mjeseca, koje se nudi po promotivnoj cijeni.

5. Wine pairing

Gostima bi bilo dobro sugerirati što da probaju uz pljeskavice, a što uz ovu ili onu vrstu pizze.

6. Čuvanje vina

Gostima se ne smije donijeti ishlapjelo i oksidirano vino, kao ni vino koje vonja po čepu. Danas na tržištu imamo bezbroj gadgeta koji čuvaju vino bar nekoliko dana. A konobari- sad se vraćamo na edukaciju – moraju znati prepoznati TCA, što zaista nije teško.

aqua-panna-sidebar

aviation-gin

vinski-izvjestaj-2018-naslovnica
ULJE2018-NASLOVNICA

Kako da roštiljarne, burger barovi i pizzerie povećaju prodaju vina

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min