Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

COZYMEAL Može li Airbnb za chefove napraviti problem restoranskoj industriji?

cozymeal3

Američki startup Cozymeal počeo je u dva grada. Preko ove platforme, odmah prozvane Airbnb za chefove, ljudi mogu angažirati vrhunske chefove za satove kuhanja kod kuće, evente, team buildinge ili privatne večere. U četiri godine, Cozymeal se proširio na 26 gradova, a ove godine planiraju izići na 50 tržišta. U čemu je stvar?

Prvo i osnovno, u ambijentu. Ljudi su postali prekomotni da bi jeli u restoranima, a mnogi restorani su postali mjesta za izlaske, klubovi, u kojima ljudi ne čuju svoje sugovornike i ne vide hranu, pa raste potražnja za kvalitetnim restoranskim iskustvom kod kuće. Prvi znak ovog trenda bila je eksplozija dostave gourmet hrane, od gastro pizza i šampanjaca do jela iz restorana s Michelinovim zvjezdicama. Druga važna stvar je što Cozymeal nudi samo dobre chefove i to spaja s trećim argumentom, izborom. Ako korisnik želi da mu chef skuha talijansku večeru, dobit će chefa koji je zaista specijalist za talijanske regionalne kuhinje. Želite li sushi, dobit ćete sushi majstora.

Osnivač servisa Sam Nasserian kaže da je glavni razlog rasta njegovog biznisa kvaliteta chefova. Puno dobrih kuhara traži nove načine rada. Oni više ne žele raditi u agresivnoj, stresnoj atmosferi profesionalnih kuhinja, ali žele i dalje kuhati na restorasnkoj razini. Cozymeal je za mnoge optimalno rješenje, jer osim mira omogućava i fleksibilnost i bolju plaću. “Kada morate izbaciti sto ili dvjesto tanjura u jednom servisu, skaliranje i proces su najbitniji. Ako chef dobiva istu plaću kuhajući za deset osoba, može se bolje koncentrirati na namirnice i kuhati s pažnjom, može eksperimentirati s detaljima s kojima u restoranu možda ne bi mogao.”

Prosječna kuharska plaća chefova u Americi je oko 5,6 tisuća dolara mjesečno, bez radnog vremena. S Cozymealom mogu zaraditi ok 7,8 tisuća dolara mjesečno radeći oko četiri sata dnevno. Kuhari sami određuju kada će kuhati i kakve će narudžbe prihvaćati. Provizija servisa je 20 od 30 posto.

Chefovi su desetljećima bili nevidljivi, zatvoreni u kuhinjama. Otkako su prije petnaestak godina počeli izlaziti, trend samo jača. Chefovi su iz kuhinja prvo kroz masovne proizvode koje su reklamirali, pa kroz medije i društvene mreže, onda kroz putovanja i razne oblike gostovanja, pa kroz humanitarne, edukativne i stručne inicijative puno šire od samog kuhanja, a sada polako ulaze u kuće. Možda uspjeh Cozymeala samo najavljuje da je krug zatvoren.

Naravno, svi se pitaju može li Cozymeal eksponencijalno rasti i napraviti disrupciju u restoranskoj industriji slično kao što je Airbnb to svojedobno napravio u hotelskoj. Teško, jer restorani nisu samo posrednici između chefova i publike. Nisu mjesto maloprodaje. Stvarno dobri restorani su kontekst, složeni prostori čija atmosfera gostima omogućava na da sa chefom i njegovim idejama komuniciraju na više razina. S druge strane, direktna, osobna veza chefa i njegovih gostiju koja se razvija kroz servis poput Cozymeala mogla bi izazvati dalekosežne promjene.

aqua-panna-sidebar
naslovnica-vinski-izvjestaj.2019
Naslovnica-ulje-2019-2020

aviation-gin

COZYMEAL Može li Airbnb za chefove napraviti problem restoranskoj industriji?

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min