Nobu Matsuhisa jedan je od najvažnijih chefova današnjice. Japanski chef koji je 70-ih preko Perua doselio u Ameriku, svojim je tada revolucionarnim konceptom japansku i centralnoameričku kuhinju uveo u zapadni maistream. Njegovi elegantni i gastronomski ambiciozni fusion restorani bili su presudni za današnju popularnost sushija i japanske kuhinje općenito. Nobu je izgradio prvo suvremeno globalno restoransko carstvo na svijetu, uvodeći novi koncept restorana kojim je spojio zabavu, društvenu scenu i vrhunsku gastonomiju. Nobu brend je godinama bio pojam cool restorana i model suvremenim restoraterima. Nobu je restorane pretvorio u unosan biznis i zajedno sa svojim glavnim investitorom Robertom de Nirom stvorio jednu od najjačih gastro franšiza svih vremena.
Nobu Matsuhisa jučer je posjetio Kali kako bi dogovorio isporuku jadranske tune za cijeli svoj restoranski lanac. Nobua su u Kaliju dočekali dosta srdačno, ali o tom se posjetu, osim nekoliko nemuštih izvještaja na lokalnim portalima zapravo nije puno znalo. Ono što se zna, jest da je Nobuov dobavljač u Kaliju 44-godišnji Japanski mešetar ribom Jiro Kambe, vlasnik i direktor Kali tune, najveće i najstarije hrvatske tvrtke za uzgoj tuna.
https://www.instagram.com/p/Bf_EzvQFSB0/?hl=en&taken-by=therealnobu
Kambe je Kali tunu kupio prije tri godine, a u Hrvatskoj je pokrenuo i brand jadranske tune ToroCro Maguro pod tunu kojim izvozi u Japan. Jiro Kambe dolazi iz obitelji trgovaca ribom. Posao je počeo učiti na slavnoj Tsukiji tržnici u Tokiju i nakon tri godine odlučio se baviti međunarodnom trgovinom ribom. Prvi veliki posao napravio je s norveškim lososom. Japanci prije 20-tak godina još nisu koristili sirovi losos za sushi i sashimi jer ga nisu smatali pogodnim. Kambe je uspio uvjeriti chefove da probaju norveški losos i uskoro je uvozio 2000 fileta godišnje, da bi se promet s rastom potražnje uvišestručio. Jiro Kambe novu je poslovnu priliku našao 2003. u uvozu australske tune, kojoj je cijena tada bila značajno pala. U Australiji je, ispričao je lani Zadarskom listu, doznao za jadranske uzgajivače tuna, kad je počeo surađivati s vlasnikom tvrtke Tony’s Tuna Anthonyjom Tonijem Šantićem, Lastovljanom koji je skupa s Draganom Vidovom prije 20-tak godina osnovao Kali tunu i započeo uzgoj vrhunskih tuna u Dalmaciji.
Kambeov biznis model traženja jeftine kvalitetne ribe koju će skupo preprodavati u Japanu, 2007. se urušio. Uz pomoć prijatelja spasio se od bankrota i odlučio se umjesto na trgovinu fokusirati na proizvodnju. Kada je Kali tuna nakon nekoliko promjena vlasnika opet ponuđena na prodaju, Kambe je kupoi tvrtku. Kali tuna zapošljava više od sto ljudi i u Japan izvozi oko 800 tona tune godišnje. “S gospodinom Kambeom surađujem već neko vrijeme, od njega kupujem tunu za svoje restorane u Japanu, a sada je nastojimo uvesti u sve naše restorane,” rekao je za RTL jučer u Kaliju Nobu Matsuhisa. Kambe osim s Nobuom surađuje i sa američkom sushi zvijezdom Taro Araijem, čiji je dolazak na lanjski Tuna, Sushi&Wine Festival u Zadru prošao nezapaženo, kao što se to umalo dogodilo i s Nobuovim dolaskom u Kali. U svakom slučaju, jadranska tuna u Nobu restoranima izvrsna je promocija za hrvatsku industriju ribe. Isporuku tune jučer je u Kali došao dogovoriti i chef šibenskog Pelegrinija Rudolf Štefan, odnedavno vlasnik jedne Michelinove zvjezdice, koji će jadransku uzgojenu plavorepu tunu uskoro uvrstiti na meni. “Ovo je prvi put u povijesti da hrvatski restorani imaju priliku dobiti hrvatsku tunu uzgojenu po principima HACCP-a i mislim da je to fantastično,” rekao je Štefan.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.