Kraće, foksuirane vinske liste umjesto debelih tomova u restoranima bit će jedan od ključnih trendova u prodaji vina ove godine, stoji u istraživanju koje svake godine objavljuje britanska kompanija za trgovinu vinima Jascots’. Tendencija kraćih i pročišćenijih vinskih lista posljedica je trenda neformalnijih restorana i traženja cijena koje gosti žele platiti, piše drinks business. Ovogodišnje istraživanje Insights Briefing nastalo je na temelju analize 240 restoranskih vinskih listi između studenog 2016. i siječnja 2017. te podataka o prodaji 18.640 vina i više od 300 sorti iz 42 zemlje. Predstavljeno je 26. studenog u Londonu. Među ostalim važnim trendovima spominje se rast tržišta engleskih vina, posebno pjenušaca koji uzimaju udjel šampanjcima, novi uspon čileanskih i argentinskih, rast potražnje vina iz doline Rhone koja postaju izazivači bordeauxima i značajan pomak prema “alternativnim klasicima”, drugim vinima velikih bordoških i burgundijskih vinarija, zbog rasta cijena velikih klasika.
KRAĆE I PRECIZNIJE VINSKE LISTE
“Iz perspektive restorana, misli da je skraćivanje vinskih ilsta vrlo zanimljivo. Mislimo da one slijede menije koji postaju kraći jednostavniji,” rekao je direktor Jascots’a Miles MacInnes na predstavljanju istraživanja, “Vinske liste konačno poprimaju taj oblik i preciznost. Umjesto da gostima daju imenike vina, restorani pažlijivo biraju vina u skladu s mjestom i jelima i mislim da je to pozitivan trend”.
ALTERNATIVNI KLASICI
Trend “alternativnih klasika” mogao bi objasniti veću prisutnost gamaya (rast od 44 posto) i beaujolaisa na vinskim listama, kao i sve veću zastupljenost vina iz Valpolicelle i njemačkih vina, koji popunjavaju prazninu nastalu zbog rasta cijena tradicionalnih klasika, sve nedostupnijih široj publici. Njemačka vrhunska vina, tvrde u Jascots’u, desetljećima su zapostavljena a danas predstavljaju “zapanjujuću vrijednost za novac” jer još nisu doživjela inflaciju zbog velike potražnje. “Kad sam počinjao trgovati vinima prije 10 godina, beaujolais je u podrumu skoro isto kao burgundski pinot noir, oko 7-8 funti. Sada je beaujolais negdje na 9 funti a pinot noir iz Burgundije minimalno 15 funti”, rekao je MacInnes.
TRIJUMF ENGLESKIH VINA
Jascots’ su još jedni u nizu prognozera koji 2017. proglašavaju godinom engleskih vina. Prodaja engleskih pjenušaca u zadnjih godinu dana narasla je 24 posto, a promet izvoza na 100 milijuna funti. Engleska je pretekla Španjolsku i postala treći najveći proizvođač pjenušaca na svijetu, nakon Champagne i Italije. Među najtraženijim brendovima su Harrow & Hope iz Buckinghamshirea, Nyetimbe i Bolney Estate iz West Sussexa, Three Choirs iz Gloucestershirea, Lyme Bay iz Devona i Sixteen Ridges iz Worcestershirea.
ALBARINO I VERDEJO UMJESTO SAUVIGNON BLANCA
Ovaj trend nije nov, ali se svakih nekoliko godina mijenja poredak vina u vrhu. Nakon chardonnaya najtraženije vino uz ručkove i večere zadnjih je nekoliko godina sauvignon blanc. On je sada prešao vrhunac potražnje i počeo padati, a novi hitovi su lakša, aromatična vina koja dobro idu uz ribu i laganu bistro hranu poput albarina, picpoula, cortesea ili verdeja. Njihova prodaja u restoranima raste 16 do 35 posto godišnje ovisno o vinu. Među zaokruženijim aromatičnim vinima dominiraju viognier i torrontes, zbog trenda začinjene street food hrane pune dimljenih aroma. Južnotalijanske sorte poput fiana, falanghine i bijelih vina s Etne mogla bi početi ozbiljno rasti iduće godine.
RHONA UMJESTO BORDEAUXA
Publika koja je tradicionalno bila najsklonija bordoškim vinima i blendovima, polako se okreće Rhoni. Rhonska vina konurentna su cijenom u svim segmentima, od ulaznog do premium etiketa, pa se očekuje da će crna ronska vina ove godine igrati vrlo važnu ulogu u poslovanju restorana.
USPON PREMIUM VINA IZ ČILEA I ARGENTINE
Južoamerička vina ponovno su vrlo tražena. Na svim listama među crnim vinima najviše raste prodaja čileanskih, a zamjetan je i rast potražnje za argentinskim vinima. Najvažniji dio ovog trenda je 20 posto veći udjel južnoameričkih vina u premium segmentu vinskih lista.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.