Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Jamie Oliver je odlučio izbaciti McDonald’s i Coca-Colu s Olimpijskih igara

jamie-oliver

Jamie Oliver je najavio kampanju za zabranu sponzorstava Olimpijskih igara proizvođačima junk fooda poput McDonald’sa i Coca-Cole. Tražit će da se takvim kompanijama reklamiranje dopusti samo ako pristanu na određene etičke i nutricionističke standarde. Ovaj utopijski projekt ipak bi mogao dati doprinos sve većem pritisku svjetske gastronomske scene na prehrambenu industriju i politiku, kojim korporacije pokušava uključiti u rješavanje globalnih problema hrane. 

“Ovo je najodvažnija stvar koju sam ikad pokrenuo,” izjavio je Jamie Oliver za britanski Daily Telegraph, “I ne znam mogu li je izgurati”. Kaže da je pao u depresiju kad je vidio kakva se hrana nudila tijekom Olimpijskih igara u Londonu 2012., čak i u olimpijskom selu izbor se uglavnom svodio na McDonald’s, Coca-Colu i slična pića ili na slatkiše iz Cadburyja. “Imali smo priliku pokazati fenomenalnu i raznoliku britansku kulturu, ali nismo pokazali ništa,” komentirao je.

mcdonalds sochi

McDonald’si su službeni restorani olimpijskih sela a Coca-Cola službeno piće sportaša

McDonald’sovi restorani su službeni restorani u olimpijskim selima, i Oliver nije prvi koji se buni. prije dvije godine uoči zimske olimpijade u Sochiju, koalicija zdravstvenih ustanova iz Europe i SAD-a javno je zatražila od sportaša da bojkotiraju sponzorstva McDonald’sa. Riječ je o stotinama milijuna dolara. Londonska olimpijada imala je sedam glavnih sponzora, među kojima su bili Adidas, British Telecom i BMW; s oko 40 milijuna funti svaki, sedam sponzora koji su sudjelovali s po 20 milijuna funti te treći krug “dobavljača” kojih je bilo 28 i svaki je plaćao oko 10 milijuna funti. McDonald’s i Coca-Cola kao veliki sponzori plaćaju oko 100 milijuna dolara svaki, da bi se njihovi brendovi povezali sa sportom. Zadnjih nekoliko godina, naime, pate zbog dramatičnog pada prodaje jer su kampanje za osvještavanje ljudi o zdravoj prehrani počele davati rezultata.

Prvi cilj kampanje Jamiea Olivera je skupiti 100 milijuna funti za kreiranje oznake koju bi morao nositi svaki prehrambeni proizvod koji se prodaje na Olimpijadi, jer bi to značilo da je dobavljač zadovoljio etičke i nutricionističke kriterije .

“Želim da oznaka zaživi na Olimpijadi u Japanu 2020. Već smo predstavili projekt nekim bogatim milijarderima. Više od svega, i oprostite mi ako sam romantik, za svog života želim vidjeti da se u najvećem teatru na svijetu, na Olimpijskim igrama, reklamira nešto dobro i pošteno.”  Oliverov tim počeo je pregovore s Međunarodnim olimpijskim odborom i tvrde da su njihove ideje dobro primljene. Moguće, ali Međunarodni olimpijski odbor u financiranju Olimpijskih igara najviše se oslanja upravo na kompanije poput McDonald’sa i Coca-Cole.

Prvi su sponzori igara od 1975, a drugi još od 1928. Borba za temeljitu promjenu prehrane djece najvažniji je dugoročni projekt Jamieja Olivera. Oznaku koju želi lansirati za Olimpijadu vidi kao šansu koju bi industrija trebala iskoristiti da počne proizvoditi zdraviju hranu za djecu i da podigne vlastite standarde. Njegova je inicijativa u Americi je doživjela debakl, ali u Velikoj Britaniji je uspio nešto pomaknuti. Trenutno već petu godinu vodi i inicijativu Food Revolution Day kojom želi potaknuti Britance da više kuhaju kod kuće i pritisnuti vladu i korporacije da se uključe u edukaciju potrošača.

“Moramo biti odrasli i kompanijama koje nešto pokušaju odati priznanje. McDonald’s je, recimo, u Velikoj Britaniji promijenio politiku nabave i sada održava industriju organskog mlijeka, proizvodnju free range jaja i britanske i irske govedine. Ako žele, veliki proizvođači za 10 godina bi mogli riješiti neke od najvećih globalnih problema: pretilost, pristup pitkoj vodi, otpornost na antibiotike”.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.