Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Eataly je prošlu godinu završio s čistim gubitkom od 11 milijuna eura

eataly-g

Čini se da s isparavanjem zadnjih efekata milanskog Expoa 2015. završava i bonanza Eatalyja. Osnivač i suvlasnik Oscar Farineti ovih je dana morao objaviti jedan od nepovoljnijih godišnjih financijskih izvještaja kompanije. Inovativni prodajni koncept koji spaja iskustvo supermarketa, food courta, trgovačkog centra i lokalne tržnice, Farinetti je pokrenuo 2007. godine. Eataly je postao globalno poznat s otvaranjem trgovine u New Yorku, koja je pokazala da afirmacija kvalitetne lokalne hrane kroz pristupačen formate može biti itekako profitabilna. Eataly se otada neprekidno širi, zadnjih godina možda agresivnije nego ikad, i to je vjerojatno glavni razlog zašto je 2016. prva godina koju su završili s 32 milijuna eura manjim prihodom i čistim gubitkom od 11 milijuna, objavio je protal Il Sole 24 Ore.

Kad smo prije nekoliko mjeseci bili u tek otvorenom Eatalyju u Trstu, tamošnja je publika bila vrlo entuzijastična, ali to očigledno nije bilo dovoljno da povuče rezultate ostalih trgovina u Torinu, Milanu, Rimu, Firenci Genovi, Piacenzi, Bolonji, Bariju…i ostatku svijeta. Ukupni prihodi Eatalyja u Italiji 2016. iznosili su 178,8 milijuna eura (211,7 milijuna u prethodnoj godini) a EBIDTA 14 milijuna eura. Oscar Farinetti u 2016. je očekivao ukupni promet od 420 milijuna eura u cijelom svijetu, ali on nije prešao 380 milijuna. Farinetti je najavljivao mogućnost inicijalne javne ponude, ali s ovolikim oscilacijama u bilancama analitičari smatraju da je Eataly daleko od izlaska na burzu i spekuliraju da Farinetti IPO koristi kao marketing za privlačenje novih investicija. Fond Tamburi vrijednost Eatalyja 2015. je procijenio na 500 milijuna eura. 

Uprava Eatalyja ovakve je rezultate opravdala izostankom efetka Expoa, ulaganjima u logistiku i širenje trgovina te ne baš optimalnom organizacijom prodajnih mjesta. Ne treba zanemariti ni jačanje konkurencije sličnih formata (Autogrill primjerice) inspiriranih Eatalyjem. Nakon što je završio Expo cijena rada porasla je 5 posto a cijena usluga 4 posto što je, uz rast ostalih cijena, značajno smanjilo profitne marže. Joe Bastianich zbog ovakvih je trendova odustao od kupovine udjela u američkoj podružnici Eatalyja ili u središnjoj firmi.

Eatalyjeve trgovine srednje veličine lani su imale nešto bolje rezultate nego 2015. dok su manje trgovine ostale na istom. Uprava je najavila da će se u budućnosti jače fokusirati na spajanje fizičke i online prodaje.  “Eataly je kompanija u evoluciji”, izjavio je direktor Andrea Guerra, “Uzmite u obzir i to da smo lani u tri mjeseca udvostručili broj prodajnih mjesta u Americi.” Za 2017. godinu najavljuju su organski rast otvaranjem novih trgovina i povećanje efikasnosti poslovanja. Očekuje se da će se Eataly do 2018. vratiti na stare trendove. Otvaranje najnovijeg Eatalyja u Trstu u siječnju, bilo je investicija od 2 milijuna eura dok je tri milijuna utrošeno na preuređenja ostalih trgovina, poput one u Piancenzi koja je proširena na još jednu zgradu. Njihova kompanija Eataly Distribuzione, u kojoj udjele imaju obitelj Farinetti kroz Eatinveset, Coop Alleanza, ClubItaly i tvrtka Carlo Alberto, uložila je 3,9 milijuna eura u financiranje brenda u Njemačkoj, 2,8 milijuna za Eataly USA i 2,6 milijuna u danski Eataly. Sve je financirano kreditom od 8 milijuna eura. Preko franšize proširili su brend na bliski istok u Dubaj, Rijad i Dohu. Nakon neuspješnog pokušaja u Japanu, Eataly likvidirali su tvrtku Eataly Japan KK i osnovali franšizu Eataly Asia Pacific u kojoj imaju 2,5 posto udjela. Njihovi partneri otvorili su trgovine u Tokiju i Osaki, a najavljena je još jedna u 2017. godini. 
Cijela Eatalyjeva mreža obuhvaća 38 trgovačkih centara, od čega je 16 izvan Italije. Prošla je godina bila godina širenja i restrukturiranja,  u kojoj su osim spomenutih otvorene i nove trgovine u New Yorku, Bostonu, Moskvi, Monacu i Kopenhagenu, a uskoro se otvaraju Los Angeles i Stockholm.  “Lani smo se silovito širili, a ove ćemo godine ubirati plodove”, rekao je Guerra, “Veća prodajna mreža donijet će nam 500 milijuna eura prometa”. Tome treba dodati i Fico, golemi projekt poljoprivredno-prehrambenog parka koji u partnerstvu s Coopom upravo podižu kraj Bolonje.  

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.