Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

SHRINKFLACIJA Unilever tuži supermarket koji je kupce obavijestio da su smanjili Magnum sladolede 

Unilever, vlasnik Magnum sladoleda, lani je pakiranja ovog sladoleda na štapiću smanjio s četiri komada u kutiji na tri, bez promjene cijene (u Hrvatskim supermarketima još se mogu kupiti kutije s četiri komada za oko 7 eura). Godinu dana prije toga, smanjili su čokoladni sladoled sa 110 na 100 mililitara.

Prije osam godina također su smanjili sladolede, objašnjavajući to tada dominantnim industrijskim trendom smanjivanja konzumacije šećera i kalorija. Zadnja dva smanjenja objasnili su rastom troškova. Direktor 

Alan Jope objasnio je da je kompanija na kupce u zadnje dvije godine prebacila “samo 75 posto” rasta troškova. Kompanije imaju pravo regulirati svoje troškove, ali prakse je postala tako raširena da kupci jedva da i primjećuju da za istu cijenu koju plaćaju dobivaju manje proizvoda. Pa su francuski lanci supermarketa Carrefour i Intermarché odlučili informirati kupce o shrinkflaciji.

U svojim su trgovinama označili proizvode koji su smanjeni bez promjene cijene. Među njima su Nestléovi, Pepsi i Unileverovi proizvodi uključujući i Magnum sladolede, koji nakon smanjenja prema izračunu trgovaca koštaju 39 posto više. Štoviše, u Intermarcheovim trgovinama pojavili su se plakati s natpisima “Avant, Magnum ça voulait dire grand” (Nekad je magnum značilo veliko). Važno je napomenuti da su ovi dosta agresivni potezi trgovaca dio šire politike pritiska na dobavljače da prestanu dizati cijene, koju ne vode samo trgovci već i francuska vlada u sklopu borbe protiv inflacije.

Unilever je ionako tvrdo nastupao u pregovorima s trgovcima, a nakon što su vidjeli natpis “Nekad je Magnum značilo veliko” tužili su Intermarché. Unilever zahtijeva hitnu obustavu “ponižavajuće” kampanje, a Intermarche tvrdi da je iznenađen sudskom tužbom. 

Prvo ročište je 31. siječnja. Intermarche najavljuje da će nastaviti borbu protiv shrinkflacije, a francuska valda razmatra zakon koji bi proizvođače i trgovce obvezao da jasno označe proizvode koji se smanjuju. Ideja prvo mora proći Europsku komisiju. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.