Talijanka Chiara Ferragni je OG influencerske industije. Teško da se ijedna današnja zvijezda Instagrama može mjeriti s utjecajem i poslovnim modelom Chiare Ferragni, žena koja je praktični izmislila Instagram marketing kakav danas znamo. Na svojim objavama, zbog kojih su joj se u Talijani početku smijali “jer koga zanima što neka žena odijeva svaki dan”, Chiara Ferragni izgradila je milijunski biznis u partnerstsvu s najpoznatijim talijanskim i globalnim brendovima. No jedan nedužno božićni pandoro mogao bi ako ne srušiti, barem ozbiljno destabilizirati njen poslovni sistem.
Talijanska Agencija za tržišno natjecanje kaznila je tvrtke Fenice i TBS Crew, koje upravljaju brendovima i pravima povezanima s likom Chiare Ferragni, sa 400 tisuća eura i sa 675 tisuća eura. Razlog je skandal koji je izbio usred kampanje koju je Ferragni pokrenula s poznatim talijanskim proizvođačem pannetonea Baloccom (Balocco je kažnjen s 420 tisuća eura). Tri tvrtke otpužene su za nepoštenu komercijalnu praksu jer su reklamirale Pandoro Pink Christmas Chiare Ferragni poručujući kupcima da će prihode od prodaje uplatiti torinskoj bolnici Regina Margherita za kupnju novog aparata za liječenje djece oboljele od osteosarkoma i Ewingovog sarkoma.
Ferragni i Balocco skupili su više od milijun eura ali otkriveno je da bolnici nisu uplatili ništa. Sada su optuženi na obmanjivanje kupaca. Naime, normalni Balocco pandoro u trgovinama se prodavao za 3,70 eura a onaj s imenom Chiare Ferragni za više od 9 eura, i ljudi su ga kupovali uvjereni da plaćanjem više cijene dio novca doniraju bolnici. U stvarnosti, kupci su već u običnom pandoru koji su plaćali 3,7 eura dio novca dali za bolnicu jer je Balocco bio uplatio donaciju šest mjeseci prije početka kampanje. Ni Ferragni ni Balocco, međutim nisu uplatili ni centa od prihoda od Pink Christmas Pandora koji su reklamirali i prodavali za božićne blagdane.
Ferragni je objavila niz Instagram postova o humanitarnoj akciji. Ferragni je na Instagramu objavila kako odluku Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja smatra nepravednom i najavila je borbu. “Žao mi je da nakon sveg truda koji smo ja i moja obitelj uložili u dobrotvorne inicijative, javnost uporno želi vidjeti samo negativno u operaciji u kojoj je sve odrađeno u dobroj vjeri,” napisala je. Ferragni je pojasnila da je njena suradnja s Baloccom bila komercijalni projekt kao i mnogi koje vodi, i da nije tvrdila kako će prihod od prodaje pandora s njenim imenom ići u humanitarne svrhe nego je reklamirala Baloccove postojeće donacije, budući da tako nalaže njen ugovor s proizvođačem pandora. “Uređaj za liječenje oboljele djece je u bolnici i to je jedino važno.” Mnogi poznati brendovi Chiari Ferragni, uključujući Coca-Colu, već su otkazali suradnju i već ugovorene kampanje. Influencerica se ispričala i rekla da će bolnici u Torinu uplatiti milijun eura donacije.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.