Prije otprilike mjesec dana kupili smo karte za let Austrian Airlinesa iz Zagreba preko Beča do Berlina za 23. studenoga, po normalnoj cijeni koja nije bila snižena.
U utorak 22. studenog oko podneva pokušali počeli smo se čekirati na let za Beč preko interneta, čim je čekiranje otvoreno. Sustav Austrian Airlinesa obavijestio nas je da je avion već uglavnom popunjen, a da za preostala slobodna mjesta moramo nadoplatiti 29 eura po karti. “Preostala” mjesta zauzimala su gotovo pola aviona. Ne radi se o velikom novcu, odmah smo platili i dobili boarding karte.
Ali, Austrian Airlines, kad je gužva, očito stavlja sjedala u avionu na neku vrstu aukcije: ako ne želite platiti dodatno, propada vam karta koju ste već bili platili.
Ako ste već uplatili hotel ili rezervirali restoran u gradu gdje putujete, propada vam i taj novac. Što znači da mnogi putnici nemaju izbora nego platiti dodatnu cijenu za kartu koji su već uredno platili. Naravno, u specifikacijama prilikom kup je karte nigdje nije istaknuto da morate doplatiti želite li ući u avion.
Na letu uz Zagreba za Beč na kraju je bilo desetak praznih mjesta. Radi se očigledno o nepoštenoj trgovačkoj praksi, koja Austrian Airlines pretvara u piratsku aviotvrtku. Što, međutim, nije jedina loša značajka ove svojedobno ugledne kompanije. Austrian Airlines postao je, nažalost, i notorno nepouzdan.
Ovog smo se proljeća vraćali iz Madrida preko Beča za Zagreb. Na bečki smo aerodrom stigli tri ili četiri sata prije leta. Prtljagu smo odmah čekirali na šalteru za automatski check in, ali nigdje nismo mogli dobiti ukrcajne propusnice. Osoblje Austrian Airlinesa naposljetku nas je obavijestilo da ćemo boarding karte dobiti na samom gateu, dakle na ulazu u avion. Na gateu smo, međutim, doznali da je avion žestoko prebukiran.
Gospođa iz Austriana, koja je bila zadužena za naš let, jedno sat vremena pokušala je nagovoriti desetak putnika da odustanu od leta nudeći im zauzvrat novac i smještaj u hotelu za tu noć.
Nitko nije htio odustati, let je kasnio najmanje sat i pol, a putnici koji nisu stali u avion dobili su standardne kartice s 250 eura kompenzacije. Novac s Austrianovih kartica mogao se podignuti tek 60 sati nakon što su nam podijelili kartice, premda je stjuardesa tvrdila da će se kartice aktivirati unutar 24 sata. Austrian Airlines ne samo da se ponaša piratski i dvaput naplaćuje jednu kartu, nego je, očigledno, krajnje nepouzdan.
Austrian Airlinesom redovito letimo dulje od dvadeset godina. Ta je tvrtka svojedobno bila sinonim za visoki profesionalizam u zrakoplovnoj industriji. Danas, nažalost, podsjeća na loše low cost prijevoznike.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.