“Čak nas i nije toliko iznenadio broj ljudi koji su dolazili, koliko smo bili aktivni u promociji toliko je ljudi i došlo, rekao nam je prošlog tjedna Marino Karinja, jedan od vodećih hrvatskih barmena, partner u zagrebačkom Dežman Mini Baru. “Ono što me iznenadilo, i to jako ugodno, jest koliko su ljudi bili zainteresirani kad su počeli istraživati klasične koktele. Htjeli su probati gotovo sve.”
S Karinjom smo, naravno, razgovarali o Mjesecu klasika koje je Dežman Mini Bar organizirao tijekom ožujka. Svakoga vikenda na meniju su bile nova obitelji klasičnih koktela: sour, highball, stirred, martini, aperitivo…poboljšane i pomaknute novim tehnikama, pročišćenim elementima i reinterpretacijama Marina Karinje.
Inicijativa Dežman Mini Bara da umjesto marketinških gimmicka naprosto cijeli mjesec ljudima pokazuje od čega je izašto nastao fenomen današnje koktelske scene, važna je iz nekoliko razloga: prvo, veliki revival craft koktela samo je djelomično formirao potražnu stranu tržišta. On je dramatično utjecao na industriju pića, premiumizaciju i nove koncepte. Kultura pijenja u zadnjih se pet godina, posebno u Hrvatskoj, promijenila više nego u zadnjih dvadeset ukupno. Ali potražnja bi bila puno veća kad bi se gosti znali bolje orijentirati u koktel kartama i kada bi točno znali što i zašto žele piti. Ne govorimo ovdje o ekspertizi, samo osnovnom snalaženju u žanrovima i opcijama kakvo kritična masa ljudi već ima s vinima.
Drugo, elaborirani, otkačeni signature koktel nisu jedino zbog čega vrijedi ići u barove. Kanonizirani klasični kokteli itekako imaju mjesto u svakodnevnim navikama pijenja, oni legitimiraju barove i pokazuju koliko su barmeni kompetentni. I treće, svijet koktela je neprekidna, nesmiljena improvizacija, reinterpretacija, nadogradnja, i ako ne znate osnove, realno nećete znati što i zašto pijete niti ćete moći realno uspoređivati kvalitetu barova i barmena kojima dajete novac. Kokteli ne postaju klasici slučajno. Svaki klasični koktel ostao je u optjecaju jer je donio novi akord okusa, novo otkriće o interakciji sastojaka, novu dimenziju kompleksnosti ili naprosto novu ideju, dovoljno privlačnu da se proširi izvan matičnog bara i doživi bezbroj varijacija.
Utoliko je akcija klasika u Dežman Mini Baru važna i trebala bi se periodično ponavljati, posebno u ovom demokratskom obliku koji funkcionira i kao zanimljiv neobavezan format ali i kao jednomjesečni masterclass ako želite dublje istraživati. Tako sistematizirana ponuda daje novi razlog za odlazak u bar. Kokteli tek sada,desetak godina nakon herojskih prvih akcija revitalizacije craft barova u Hrvatskoj, i nakon sustavnog rada desetaka domaćih barmena, distributera i vlasnika barova, postaju zaista popularni. I sami, iako smo duboko u vinima, sve češće umjesto čaše šampanjca ili noćne čaše porta naručujemo koktele.
Kokteli su uvijek različiti, iznenađujući, predstavljaju stil bara, filozofiju barmena, sezonu, osjećaj mjesta, promjenu trendova u industriji pića. S valom niskoalkoholnih koktela proces omasovljenja interesa za koktele, a kupci s jasnijom idejom o tome što žele piti dat će novi poticaj barmenima i barovima da budu ambiciozniji i kreativniji. Da bi se to zaista dogodilo, barska industrija mora stalno i uporno tražiti načine da ljude educira i sporadične valove interesa s godinama pretvori u novu barsku kulturu i trajnu publiku.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.