Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

APSOLUTNI REKORD Lani smo popili 326 milijuna boca šampanjca i na to zadovoljstvo potrošili više od 6 milijardi eura

fuliranje-sampanjac

Potražnja za šampanjcem u pandemiji i nakon pandemije je eksplodirala. Nisu to dvoznamenkaste stope rasta kao prije pandemije, ali u apsolutnim brojkama riječ je o nevjerojatnim količinama. Prema trenutnim statistikama, lani smo svi zajedno popili 326 milijuna boca. To je samo 1,6 posto više u odnosu na prethodnu godinu, ali je i apsolutni povijesni rekord.

Ova uvećana repriza ludih 20-tih šampanjskoj industriji napravila je promet veći od šest milijardi eura. Najviše je povukla Amerika. Prije mjesec dana Philippe Schaus, izvršni direktor Moët Hennessyja , vlasnika Moët Chandona, Veuve Cliquota, Kruga i niza drugih etiketa, priznao je da se boji da će ostati bez zaliha. Njegova teorija je da apetit za luksuzom raste radi potrebe ljudi da pobjegnu od rata, inflacije, suše i ostalih kriza koje proživljavamo. Ali aktualni trendovi prodaje imaju i druge razloge. Prvo, šampanjci su zabavni i piju se svugdje gdje se ljudi vesele i slave.

Drugo, šampanjci u pravilu sadrže vrlo mali ostatak šećera, nemaju puno alkohola i zbog mjehurića se brzo apsorbiraju u krv, što ih ako niste osjetljivi na visoke kiseline čini puno lakšima za pijenje od, recimo, ozbiljnih mirnih bijelih vina i pogodne za hranu. Treće, šampanjska industrija se mijenja. Šampanjci su tradicionalno vina koja gotovo u potpunosti ovise o intervenciji vinara u podrumu, što znači da ih prodaje prvenstveno stil. No, industrija šampanjca se mijenja, kupci imaju sve bolji izbor šampanjaca koji uz standardne omiljene karakteristike imaju i specifičan karakter, dolaze iz organskog i biodinamičkog uzgoja, imaju jasnu terroirsku crtu, drugačiju ekspresiju grožđa ili su napravljeni inovativnim tehnikama što cijelom tržištu daje novu širinu. I konačno, ljudi sve više žele trošiti na kvalitetna vina, pa šampanjce češće piju s iskrenim vinoljubnim entuzijazmom, bez predrasuda da je riječ samo o luksuznim/snobovskim vinima za posebne prilike. 

No, vratimo se brojkama. Izvoz šampanjaca u 2022. je rastao za 4,3 posto, to je 187,5 milijuna boca i sada čini 57 posto ukupne prodaje (prije samo desetak godina udjel izvoza u prodaji bio je 45 posto). Po svemu sudeći, oduševljenje povratkom u normalu nakon pandemije moglo bi se pretvoriti u kontinuitet za šampanjsku industriju u ovoj godini. Prognoze zadnje berbe vrlo su entuzijastične, što ima i stresnu stranu jer Champagne se bori s klimatskim promjenama, pritiskom potražnje i sukobom lobija oko promjena propisa i standarda proizvodnje, pa i idućih godina treba očekivati nestabilnu opskrbu šampanjcima.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.