U Zagrebu i u većem dijelu Hrvatske uvjerljivo najpopularniji restoranski proizvod i dalje su ćevapi. No, s iznimkom Tačevih gastronomskih ćevapa, ćevapi žive isključivo u zasebnom svijetu roštiljarni. Pizze i burgeri također su jela ograničena na posebne restoranske žanrove, kao i sushi.
Stoga smo odlučili istražiti koja se jela najbollje prodaju u zagrebačkim restoranima širih, nespecijaliziranih formata. Uzeli smo u obzir restorane koji redovito ili barem vikendom imaju vrlo mnogo gostiju.
Najprodavanije jelo u Carpacciu je burrata. Radi se o vjerojatno jedinom primjeru u zagrebačkim restoranima, u kojem je sir najprodavanije jelo. No, Carpaccio redovito drži visoko kvalitetnu burratu, koja je uvijek atraktivno prezentirana. Iza burrate slijede razne vrste carpaccia i tagliatelle sa škampima.
U Vinodolu top lista najprodavanijih jela zavisi o sezonama. Tijekom ljeta kad u Vinodolu jede vrlo mnogo stranaca, uvjerljivo su najpopularnija jela koljenica, biftek i teleće pečenje. Zimi odlično idu buncek, pašticada, sarma ali i brudet.
Najprodavanije Theatriumovo jelo ujedno je i najskuplje: radi se o govedini Wellington, koja košta 180 kuna. Uz ovaj briljantni biftek, u Theatriumu u sezoni odlično idu cvjetovi tikvice i juha od kukuruza. Uvijek se traže poznati majstorski rižoti i tjestenine chefa Horvata. Od jela izvan stalnog menija osobito je popularan bečki.
Baltazar je desteljećima bio najpoznatiji po roštilju. Na meniju novog chefa Matije Bregeša najpopularniji je hladni prešani odojak, koji je već postao zagrebački klasik.
U ovo doba godine u Okrugljaku se najviše traži mliječna janjetina. Vikendom, ljeti i zimi, najbolje se prodaju pečenja s ražnja i pečena teletina.
Njoki sa sporo kuhanom janjetinom apsolutni su bestseler u obnovljenom restoranu Pod zidom. Radi se o zaista izvrsnom jelu, jednom od najboljih u sedam godina povijesti tog gastronomskog bistroa.
Što pokazuju ovi podaci, koje smo prikupili od osoblja ili vlasnika? Prvo, popularnost pojedinog jela nije povezana s cijenom. Većina najprodavanijih jela spadaju u viši rang cijena. Među najpopularnijim jelima gotovo da nema ni jednog koje se ubraja među jeftinija.
Drugo, ukus zagrebačke restoranske publike nije konzervativan: malo bi koji hrvatski sociolog pomislio da su burrata i govedina Wellington najpopularnija jela u zagrebačkim restoranima.
Zagrebački su restoranski gosti sve manje konvencionalni, o čemu svjedoči i činjenica da su roštiljarne Batak, koje bi trebale predstavljati hram velikih porcija crvenog mesa, u travnju 2019. prodale gotovo četiri tisuće porcija šparoga na žaru.
Zagrebački restoranski gosti žele novo i drukčije, ali u okviru svojih comfort zona. Stoga restorateri stalno moraju pronalaziti prodajne točke gdje se spajaju maštovito, kvalitetno, ugodno i prepoznatljivo.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.